inbouw stuurautomaat

Zijn er forumbezoekers die -specifiek- ervaring hebben met de inbouw van een stuurautomaat in een duf.385? dit ivm de problematiek van de dubbele stuurwielen en de noodzaak de aandrijfmotor direkt op de stuurketting aan te sluiten. If so dan zou ik graag tel.contact willen opnemen.

er zal een automatische piloot “Raymarine ST6001” met motor, een girokompas “Raymarine rate plus E12101” en een interface voor de navigatie instrumenten worden ingebouwd. Alle navigatie toestellen en instrumenten zijn van “Raymarine” en dit om geen “interference” te komen van andere merken of toestellen. Hoe de stuurautomaat wordt ingebouwd moet ik u schuldig blijven, daar dit op de werf in La Rochelle zal gebeuren. Maar ik vermoed dat zij de stuurbekrachtiging zullen plaatsen rechtstreeks op het kwadrant.

wel, mocht je inderdaad medio maart je schip opgeleverd krijgen hoor ik dat graag, want volgens Noordschans moet het bij een 385 direkt aan/achter het stuurwiel; bij het kwadrant zou geen ruimte zijn cq geen waterdichte ruimte…