hoort dit ?

wij zijn op zoek naar een dufour 27 en hebben deze ook gevonden ,
maar tijdens het bezichtiging zagen wij dat binnen in de kajuit onder het houten luik water staat …
volgends de eigenaar is dit normaal en is dat regen water wat naar binnen loopt ed.
er zou ook een pomp bij zitten om dit weg te pompen.
wij vragen ons af of dit een verkooppraatje is of dat dit werkelijk iets is van een dufour

help ons deze vraag te beantwoorden ?

Een Dufour 27 is natuurlijk een oudere boot, maar lekken hoort natuurlijk nooit.
Het is misschien een kleinigheidje wat met een beetje kit te verhelpen is, maar het kan ook de constructie aangetast hebben denk b.v. aan hout in het dek dat is gaan wegrotten e.d.
Ik zou in ieder geval het goed nalaten kijken door iemand met verstand van zaken. Een miskoop is zo gedaan.
Groeten,
Rob van de Zoute Zoen

Beste Huib(je)
Water hoort buiten de boot niet er in.
Laat je niet leiden door verkoop-praatjes, laat altijd een aankoopkeuring verrichten.
Spreek met de verkoper af voor wie de kosten zijn bij herstel van grote en kleine gebreken.
b.v. tot 500 euro voor koper en daarboven voor verkoper. Dan koop je geen kat in de zak.
De laatste keer keurde Koen Coers de boot die ik verkocht. Tot vervelends toe kroop hij over het dek, moterruim, en met een vochtmeter inspecteerde hij het schip van binnen en buiten.
Na de proefvaart met de nieuwe eigenaar gaf het mij ook een tevreden gevoel dat ik het schip zo afleverde.
De kosten voor een keuring weet ik niet, dat is vaak altijd voor de koper.
Hier wel een telefoonnummer van Koen Coers. in Almere. 036-5246117

Veel succes met de aankoop Leo Ouweneel

Het is naturlijk niet normaal dat er water in de boot staat,en zeker geen regenwater,ik kan me voorstellen dat er ramen zijn die opnieuw gekit moeten worden ,maar als ze er al standaard een pomp bij hebben kan het wel veel erger zijn.Mijn idee is om haar te laten keuren!!!

Henk

Hoi Huib(je),

Niet doen zo’n lekke en vochtige bak. Al die onzekerheid. Er liggen heeeeeeel veeeeeeel boten te koop. OOk met misschien hogere vraagprijzen, maar als ze al een tijdje te koop liggen, wil de eigenaar best zakken. Geduld en niet beginnen aan onzekere dingen. Heb je altijd achteraf spijt van.

Ciao,