Hij Komt, hij komt!!!

27 nov. klaar in Frankrijk, gelijk op de vrachtwagen, ongeveer 29 of 30 nov. in Enkhuizen!
Ja, ja, wachten duurt lang!
Ciao,

Beetje respect voor je nieuwe liefde, een ZIJ naar ik mag hopen
Groet, Menno

Menno,
Je hebt gelijk, maar ik verwijs naar een bekend liedje dat rond deze tijd erg vaak gezongen wordt.(had je wel begrepen, denk ik)
Ik heb ook een nummer aangevraagd (Messink eigenlijk) bij het Watersportverbond. Staat wel stoer zo’n nummer, vind je niet? Laat de boot nog niet meten, komt wel als ik tijd krijg om eventueel een wedstrijd te gaan zeilen.
Ciao,

Ik heb geen nummer. Toch hoop ik je deze zomer tegen te komen en dan kijken we of er verschil in zit met of zonder nummer. 

Rob,
Vergeet de hoger mast niet! We zullen zien.
Ciao,

Ik zal m’n spiegel extra oppoetsen

Spiegel oppoetsen? waarvoor die zie ik toch niet!

Tja en om nu te gaan zingen: Zij…
In ieder geval, hard gaan we allemaal de 1 wat harder dan de ander en met mijn standaard ‘strech’ zeil doe ik zelfs met nummer niet echt meer mee. Bovendien is mijn handicap slecht uitgevallen door een iets grotere spi die ik heb. Achteraf niet handig de ervaring leert dat ik dit niet goed maak op ruime/voor de windse rakken.
Spannend is het in ieder geval, kijk maar naar dit plaatje (snelheid bij 14 kts wind):

Groet, MennoMaatskip39047,4527314815

Hoi Menno,
Lekker snel zeg! Het valt mij op dat de Zeilmakerij.com niet sneller vaart met z’n high tech zeilen. De D&D en Zowizo ken ik niet, ook 34P’s? Wanneer hebben jullie dit gemaakt?
Ciao,

Dit is een overzicht uit het programma Sailspeed dat je bij Cees kan aanvragen. Let wel er wordt in de rating geen rekening gehouden met de kwaliteit van de zeilen, alleen met de afmetingen. Dus deze theoretische waarden zeggen weinig over de realiteit . Het zijn allemaal 34P’s waarbij de D&D een PP is.
Groet, Menno

Menno,
Bij onze 34PP zitten mooie laminaat zeilen van Elstr?m. Ik ben benieuwd naar de snelheid dit voorjaar. Ik heb trouwens ook nog een High Aspect fok besteld voor de familieweken en de wedstrijdjes met meer wind!
Ciao, 

Ben ook benieuwd, ik krijg een nieuw grootzeil van Wessel met extra uitbouw in het achterlijk…

De standaard zeilen van Elvstr?m vond ik erg slecht. Ik heb er daarom voor gekozen om bij Wessel een nieuw grootzeil te laten maken. De genua en de HA had ik al van Wessel. En dat alles tri-radiaal gesneden van laminaat. Wessel heeft me een aantal weken geleden uitgenodigd om te kijken hoe het nieuwe zeil gemaakt werd. Er werd volop aan gewerkt. Leuk om te zien hoe je eigen tuig gemaakt wordt en alles werd uitvoerig uitgelegd en toegelicht. De ervaring die Wessel met zijn eigen zeilen heeft komt heel goed van pas.

34P-ers,
We moeten maar eens een 34P-dag organiseren. 1 in het noorden ergens en 1 in het zuiden ergens. Iedereen heeft veel te vertellen over zijn 34P / PP. Kan je niet met je boot in 1 van de gebieden komen, dan kan je altijd even langsrijden, niet?
idee?
Ciao,

Ik ben het ermee eens hans!
Gr
Nick

De vraag blijft: Wie neemt het voor touw en organiseert zo’n dag.
Vrg Rob

zie een nieuw bericht!