het rode wasbakje

onze dufour 2800 is uitgerust met een geweldig mooi rood wasbakje in onze “natte” cel. gelukkig is de rest van ons schip in een normale kleur dus hebben we besloten de wasbak uit de boot te halen en te spuiten. tot zover het makkelijke deel. op oudjaarsdag de stoute schoenen aangetrokken en begonnen met het uitboren van de 4 popnagels waar de wasbak mee vast zat. heerlijk voorspoedig waren de popnagels met een nieuwe boor zo verwijderd. hierna het verdeelplankje losgeschroefd die boven de wasbak was gemonteerd en de klep met spiegel verwijderd. maar toen… ongeveer een half uur schuiven en rommelen later kwam ik erachter dat de wasbak er zo echt niet uit kon. de wasbak kon niet draaien tussen de twee shotten en ik wilde de wasbak echt heel houden. toen het lunineuze idee gekregen om de deur naar de punt er uit te halen en de houten sierlat die het voorste schot afwerkt er af te halen. nu kon ik de wasbak er naar stuurboord toe uitschuiven en in de deuropening draaien zodat ik eindelijk de wasbak kon omarmen. vandaag heb ik de wasbak helemaal ontvet en vrijgemaakt van de kraan, stop en haakje voor de deur. de spuiter gaat er deze week mee aan de gang en zal de wasbak in een mooie creme 2 componentenlak zetten. zaterdag kan ik weer gaan monteren, ben nu al benieuwd naar het resultaat. ik verwacht dat de “natte” cel er behoorlijk lichter door zal worden. de foto’s volgen.

groeten Paul
DSC_0430 (640x427).jpg

Wow, dat doen jullie grondig. Wordt vast heel mooi.
Onze was bak is door de vorige eigenaar al geverfd, maar dat is niet zo mooi geworden als spuiten. Ik zit er ook over te denken om dit te doen. De rest van de boot is namelijk wel allemaal mooi strak en licht…

Groet,
Henk

Ik ben ook erg benieuwt. mijn wasbak voldoet voorlopig nog prima,
en de kleur nou ja het is niet direkt mijn favoriete kleur, maar het ging wel.
Was niet direkt van plan om mijn wasbak een andere kleur te geven,
maar na 30 jaar dienst is een nieuwe laag lak misschien ook geen slecht idee.

Dus graag bij de foto’s het adres waar je dit hebt laten spuiten, en een
prijsindicatie.

Ik zou hem misschien blauw laten spuiten, of wordt het dan weer te donker? :wink:

groet

Tony

[b]WAUW[b]wat een verschil, vandaag de wasbak na het spuiten weer terug gemonteerd en het is niet normaal wat een resultaat dit oplevert. zelfs zonder de verlichting aan kan ik mezelf zien in de spiegel en met de lamp aan wordt de hele “natte cel” verlicht. het rode bakje nam toch behoorlijk wat licht weg. de wasbak is nu in een witte hoogglans gespoten met 2 componentenverf. eerst is de wasbak in een grijze lak geneveld. dit heeft het voordeel dat de ijzerdeeltjes in het kunstof branden en de rode laag niet door de witte heenkomt. ik heb mijn spuiter het resultaat ook al laten zien en hij was ook blij verrast over het resultaat van de ingebouwde versie. ik heb hem ook gevraagd wat dit zou kosten. hij vraagt voor het schuren, spuiten, gronden en afspuiten met 2 componentenlak € 100,00 zonder bon.

groeten Paul

07012012211 (640x480).jpg


Wat jammer dat je zo’n origineel element gaat “pimpen”. Het past zo mooi bij de tijdsgeest van de boot.
Echter valt over smaak niet te twisten…