Helaas, onbeleefde dufourvaarder

Afgelopen zondag was het weer zover. Ik klim niet vaak in de pen, maar wat er zondagmiddag te Willemstad gebeurde was weer het voorbeeld van asociaal gedrag. En dit keer helaas van iemand op een Dufour 41. We lagen 3 dik in de kom van Willemstad waarbij de 41 aan de walzijde lag. Meneer en mevrouw waren gaan shoppen en kwamen terug en gaven aan weg te willen varen. Hetgeen ze dan ook direct deden! Nog voordat we de lijnen om de andere twee boten goed hadden klaar liggen om te verhalen, gooide meneer al alle lijnen los. Omdat hij weg wilde, zonder boe of bah, zonder enige vorm van communicatie of assistentie. Ik kon nog net op de kant springen en een lijn over gooien, anders had ik mijn boot zo zien afdrijven. Kortom: een klootzak die niet het normale gedrag op het water begrijpt of wil begrijpen. Helaas weet ik thuishaven en naam niet.
Zo, dat lucht op…
 

Tja je hebt eikels op het water. Zie ook mijn topic hierover (ook in Willemstad) bij algemeen.
Het verbaast me toch dat mensen die bezig zijn met hun hobby zo gehaast, onbeleefd en grof weg a-sociaal kunnen zijn. We zitten allemaal voor ons plezier op het water. Zoniet zoek dan een andere hobby.
 
Bart.