hekstoel-bank

Beste mensen, zijn er onder jullie ook die een soort van zitting/bank oid hebben gemaakt voor de hekstoel? Ik heb net een week gevaren met een geïmproviseerd zitje links en rechts op de hekstoel maar misschien heeft iemand een kant en klare bouwtekening liggen… Groet, Johan

Beste Johan,
Vorig jaar hebben we van een stuk meubelplaat (dikte 18mm) twee hoeken gezaagd en deze passend gemaakt in de railing/het hekwerk. Deze staan dus in een hoek van 45 graden op de rest. Breedte is zo ongeveer 40 cm en het zit fantastisch! We hebben ze lekker klem gemaakt, het valt er derhalve ook niet uit. Aanrader.

Groeten, Martin

Bij compass kun je ook een kant en klare relingzitting kopen, zie
compass24.nl/web/catalog/sho … ls/4734341

Het handige hiervan is dat deze in te klappen is, dus neemt geen ruimte in, als je de zitting niet gebruikt.

Groet, Jeroen

Kijk eens in dit forum bij Dufour30Classic onder het topic “kuipbankjes”.
Ik weet niet of i.d. op een 2800 past.

MVG

Piet

Hallo Johan,
Misschien is mijn reactie wat aan de late kant, maar dan kunnen andere leden er mogelijk nog wat aan hebben… Wij hebben een paar jaar geleden hekstoel-bankjes op onze Dufour 2800 aangebracht. Ideaal! Ik weet niet zeker of we de tekening er nog van hebben, maar in ieder geval heb ik wel foto’s voor je. Stuur me maar een e-mail, dan kan ik je een foto sturen. Fijn zeilseizoen gewenst! Groeten, Anne Kristel