Halfwinder / Spi beslag achteraan

Collega’s,

ik zou graag een halfwinder gaan gebruiken op onze 385.
Hiervoor moet ik achteraan nog de blokken plaatsen voor de schoten.

Heeft er iemand een foto of correcte beschrijving voor de plaatsing van deze keerblokken?

(dicht bij de rand, voor de winch, achter de winch, … ??)

Ik veronderstel ook dat de bevestiging door het dek moet en onderaan met moeren vastgezet moet worden.



Verder overweeg ik om de tackline aan het ankerbeslag te bevestigen (blok aan ankerbeslag, tackline vanuit de kuip)
Ziet je hier een probleem in?

Alvast bedankt voor alle input
Luc
’equilibrium’

ik heb gewoon keerblokken op de kikker achter gezet werkt prima

Luc,
Ik heb nog een halfwinder, Flasher / genaker te koop. zie onder de rubriek te koop. Iets voor jullie. Volgens kloppen de maten aardig.
Ciao,

Bedankt voor het aanbod Hans,
maar ik heb al een halfwinder, nu nog enkel het beslag …

groeten
Luc

ik heb een blok van spinlock (met clamp); die hangt aan achterkikker (dat blok heeft een aangevlochten band dus di hangt er goed aan). je moet opletten dat band (of lijn) als j kikker gebruikt niet te lag is want dan trekt de schoot tegen relingwerk. beter is dekoog monteren achter kikker, dus naar spiegel toe, maar op die plek kunje bijna niet komen, dus daarom heb ik dat nog niet gedaan.

Ik zou 2 blokken aanschaffen en deze met een kort en sterk lijntje vastbinden aan de achterkikkers. Als dit in de praktijk niet bevalt kun je altijd nog het benodigde dekbeslag kopen. Succes!

Bedankt Kees,

dat lijkt me een prima idee, ga ik uitproberen.

Groeten
Luc