haarsheuren

scheurtjes in de gelcaot van een 30 classic uit 2002
Ik heb al eerder een bericht geplaatst over scheurtjes in de gelcaot maar inmiddels heb ik op zoveel plaatsen scheurtjes dat ik rond de 4500 euro schade heb zijn er onder de dufour zeilers meer mensen die dit hebben.
 
 

Dag Richard,
Ook bij ons zijn er (natuurlijk) ook enkele haarscheurtjes en haarscheuren te ondekken. (Mariposa is 6 jaar oud en in piekfijne conditie). Bij de bakskist en rondom de ingang en ook in de buurt van kikkers en langs het gangboord zie ik weleens een haarscheur. Meestal let ik er niet zo op. Het hoort er een beetje bij denk ik dan maar. Ik zie dit op andere schepen ook. Niets om je druk over te maken.

Ik ben wel benieuwd naar hoe jij de haarscheuren kunt uidrukken in geld. Tja, als je al die haarscheurtjes wilt laten wegwerken dan gaan er tientallen uren in zitten en kost het heel veel geld (en dan zie je weer kleur-en teintverschil). Maar ja … daar begin ik dus niet aan.

Of is er soms iets meer dan dat aan de hand? Toon eens een paar foto’s?

Hallo,
Ik heb ook een aantal beschadigen in de gelcoat. 1 diep en open scheurtje op de romp en een tweetal ondiepe beschadigen. Volgens de gelcoatreparateur kost het een paar honderd euro om goed te repareren. Dus misschien moet je ergens anders een offerte aanvragen, want er zijn vaak veel prijsverschillen!
Kleine scheurtjes op het dek horen erbij en dan moet je gewoon vaak poetsen en goed in de was zetten, dan gebeurt er verder niks.
Groet,
Ewald