Haarscheurtjes gelcoat

Vandaag even bij de boot gaan kijken hoe die de storm heeft overleefd. Prima dus, niets aan de hand. Wel wat vies geworden. Door het vuil viel ook op dat achter aan de buitenrand van de kuip een paar kleine scheurtjes zitten in de gelcoat, zo dun als een haar. Kent iemand dat, en wat kun je er aan doen (of hoef je daar niets aan te doen)?
Alvast bedankt voor de reactie.
Groeten, L?on Stok.

Onze dufour heeft verschillende haarscheuren en is daarvooor bij schaap shipcare in lelystad deze worden eruit geslepen en weer gevuld zij zijn de enige die kleur garantie geven.
Groeten Richard

Hoi,
Ook ik heb aan bakboordzijde bij de kuip enkele spanningscheurtjes. Ik heb er nog niets aangedaan, in mijn vorige boot zaten ze ook. Ik vermoed dat zij zijn veroorzaakt bij het hijsen tijdens de winterberging. Ze zitten niet bij puttings, septers of klampen en breiden niet uit. Ik lig er voorlopig niet wakker van.
Groet,
Henk

Hoi,
Ook in onze boot (van 1999) zitten wat haarscheurtjes. Ik heb mij laten vertellen dat die ontstaan bij het uittrekken van de onderdelen uit de mal. Er ontstaan dan bepaalde spanningen die later na enkele jaren tevoorschijn komen. De oplossing door Richard beschreven is de mooiste, maar waarschijnlijk ook de duurste. In de gaten houden dat ze niet te groot worden. Er zou dan vocht in kunnen komen wat in de winter bevriest met als resultaat grotere scheurn.
Peter

Jongens, wat Peter en Richard schrijven is waar. Ik zou ze gelijk laten repareren, want het kan narigheid geven!
Ciao,