gsm, wap en www / o.a. weerinformatie

Vandaag heb ik een hele handige optie ontdekt van mijn portable telefoon/gsm (nokia 6021):
namelijk het verbinding maken met WWW/internet sites die een zogenaamde WAP-functie hebben.

O.a. knmi en ander weersites leveren dan compacte informatie aan in een klein format die speciaal bedoeld is voor een gsm. Verrassend actueel met o.a. waterstanden en allerlei gedetailleerde info. Handig voor op het water! 

Je kunt via het menu kiezen voor WEB:

Vervolgens kies je voor: “ga naar adres” en typt b.v. in wap.knmi.nl" .
Na het toto stand komen van de verbinding kun je zo’n adres opslaan onder “bookmark”.

Voordelen:
Lekker snel, aktueel, beschikbaar zoalng je een gsm verbinding hebt, info rustig na te lezen.

Nog enkele “wap-sites”:
wap.weeronline.nl
actuelewaterdata.nl/pda
:wap.weer.nl
wap.weaternews.nl
Hopelijk zijn jullie ook enthousiast en heb je er iets aan.  
2008-06-22_143045_IMG_1942.jpg
2008-06-22_143708_WAP.jpg

Kijk es aan, het wordt allemaal steeds makkelijker. Mocht je een (trage) internetverbinding via je PC aan boord hebben, kijk dan ook eens naar kortweer.filo.nl/. Die ‘fupselen’ verschillende sites met nuttige data. Ik heb er altijd veel plezier van gehad!
Groeten,
Richard
 

O, en deze is helemaal “cool”.
wap.buienradar.nl
Je kunt je regio bepalen, postcode instellen etc. en het bestandje downloaden en opslaan zodat je vervolgens de buien echt over het land ziet trekken. Het gaat nog snel ook.
meer info hierover op: wap.buienradar.nl/usage.html