Gordijn achterkajuit

Hallo,
De afgelopen twee weken veel gevaren met onze boot en ik heb geen gordijnen voor het raam in de achterkajuit. Dat vind ik niet echt handig omdat er best veel licht doorheen komt en soms de zon rechtstreeks in je gezicht schijnt. Dus dit wil ik oplossen. Heeft iemand een idee hoe te doen?
Onze kajuit is verder voorzien van passende gordijnen (met drukknoopjes), behalve het echt grote raam–> de ingang. Daar wil ik ook nog eens iets voor verzinnen, nu hang ik altijd een handdoek tussen het schuifluik en luik.
Groet,
Ewald
P.S. wel een aantal Dufours gezien, maar geen DufourvaardersEwald39263,337962963

Edwald,
Bij ons op de D30 is hiervoor een simpele oplossing gemaakt. Ik dacht altijd dat dit standaard meegeleverd werd bij de boot, maar blijkbaar niet. Ik zal volgend week eens een foto maken, Het bestaat uit 1 stuk gordijndoek met 3 latjes ingezoomd, het eerste latje schuif je richting het schuifluik, de 2e richting het achterschip, het derde deel van het doek wordt omlaag gehouden door het gewicht van de derde lat. Het sluit heel goed af, een foto zegt waarschijnlijk.
Groet, Jeroen

Hallo Jeroen,
Zit niet bij onze Dufour, maar klinkt goed. Wij hebben alleen gordijnen voor zijruiten en dekluik. Een foto helpt wel om een goed beeld te krijgen. Alvast bedankt.
Groet,
Ewald

Ewald,
Bijgaand 3 foto’s van het gordijn voor de kajuitingang. Hopenlijk geeft dit voldoende aan hoe het werkt.
Groet, Jeroen


Jeroen,
Bedankt voor de foto’s. Erg duidelijk en dat wordt weer even klussen.
Groet,
Ewald