Gib Sea 33 in de verkoop

Hallo Dufour liefhebbers,

Na bijna 9 hele zeiljaren nemen wij afscheid van onze Gib sea 33. Ze ligt te koop in Willemstad bij White Whale. We hebben alle jaren met erg veel plezier met deze boot gezeild. Onze G 33 ligt tegen een scherpe prijs te koop. Ze is daar elke dag te bewonderen (verkoopsteiger jachthaven Batterij).

Doordat wij veel gezeild hebben en een hekel hebben aan de motor starten, hebben wij haar geperfectioneerd voor zorgeloos zeilen. Toch hebben we bijna nooit een schroef in de boot hoeven draaien. De kajuit en hutten zijn dus nog origneel en onze G 33 is erg mooi en netjes van binnen.

Wel heeft onze vaste jachtwerf, van de Rest Nautic in Kats, goede verbeteringen aangebracht.

De vermaledijde wheelpilot van Simrad is in 2008 vervangen door een onderdekse stuurautomaat met girokompas van Raymarine, een super stuurautomaat. Ik kan deze stuurautomaat iedereen aanraden. Ze stuurt heel goed en energiearm op zee.

Daarnaast hebben zij in 2007 een Webasto verwarming ingebouwd. Dat voorkwam dat we elke keer de zekering er uit joegen in de jachthavens met ons elektrische kacheltje. Ik heb het laten doen want ik wil met de dieseltank en een kachel geen enkel risico lopen op problemen.

Vanaf 2011 hebben wij een doorgelat grootzeil. Ik wilde dat ik dat zeil in 2003 had gekocht. Veel en veel beter. Doordat de G33 geen achterstag trim heeft is een doorgelat zeil de beste optie. Ze loopt nu eigenlijk niet meer uit het roer. Bij vlagen blijft ze goed hanteerbaar, heerlijk. Met de combinatie van een cunningham en de onderlijkstrekker met takeltje die origineel zo bedoeld is, is het zeil goed te trimmen voor hardere wind.

Toen we haar net hadden behoorden wij tot de langzaamsten maar vanaf 2007 vaarden wij altijd voorin het veld. (wel konden wij vaak afsnijden doordat ze 1,45 diep steekt en dus niet zo snel aan de grond loopt.

Neem het ons niet kwalijk dat we afscheid nemen, na 9 jaar was het tijd voor iets groters, we hebben nu een Contest 44 dus we nemen ook afscheid van dit forum

Kijk op
uwjachtmakelaar.nl/nl/zeilja … ea-33.html
voor nadere informatie.

Tot ziens op het water

Ik heb ten behoeve van de verkoop een site gemaakt met informatie. staan ook leuke weetjes op voor andere Gib’Sea 33 eigenaren en heel veel foto’s.

De nieuwe buiskap staat er helaas nog niet op.

www.123website.nl/VolleMaaN