Gezocht Dufour 2800

Wij zijn op zoek naar ons eerste zeilboot en zijn er inmiddels van overtuigd dat de Dufour 2800 het juiste model voor ons is. Het lezen van de onderwerpen op dit forum heeft ons daarin gesterkt en geeft heel veel interessante informatie.
Wij hebben zojuist een boot uit 1977 gezien (bouwnummer 125), maar daar is nog wel wat aandacht voor nodig. De huidige eigenaar heeft de boot in het najaar van vorig jaar gekocht en kent de geschiedeis niet. Kent iemand op dit forum misschien de geschiedenis van deze boot?
Misschien weet iemand een knappe dufour 2800 te koop, dan zouden wij dat graag horen!
Alvast hartelijk dank,
Yvo en Ines

Beste Yvo en Ines,

Een Dufour 2800 kent behoorlijk wat aandachtspunten, maar dat kun je op dit forum allemaal lezen. Op Marktplaats staan meerdere 2800s te koop en verschillen ook onderling qua kwaliteit.
Hebben jullie nagedacht hoe en wanneer je de boot gaat gebruiken? Ga je weekenden of vooral langere vakanties. Ga je veel op stroom varen of eigenlijk er tegen in? Deze vragen geven onder andere antwoorden op het motorvermogen dat je nodig hebt, welke zeilgarderobe aanwezig moet zijn en of je een boot zoekt met bijvoorbeeld een sprayhood eventueel met een kuiptent. Ook kan de aanwezigheid van een maststrijkinstallatie handig zijn voor lage bruggen en overwinteren.

Daarnaast moet je jezelf altijd afvragen hoe handig je zelf bent met klussen, vrijwel elke 2800 eigenaar kan be-amen dat je je mouwen bij een slechter model op kan stropen…

Uit welke regio kom je zelf? Onze 2800 ligt in Culemborg en ik denk dat er naast mij wel meer eigenaren zijn die je wel op de aandachtspunten kunnen wijzen. Jullie zijn altijd welkom.

Het door jullie omschreven schip ken ik niet maar weet dat er in strijensas in ieder geval 2 2800s liggen van een later bouwjaar.

Veel succes met jullie zoektocht naar een passende Dufour 2800 en vooral blijven vragen…

Groeten Paul

Eind 2014 heb ik mijn Dufour 2800 verkocht via een makelaar in Brouwershaven. Was een top boot, veel aan gedaan. Zeilde heerlijk en had best veel ruimte voor haar lengte. Mooie tochten mee gemaakt (ook over zee) en heerlijke vakanties op gevierd. Die van mij was ook uit '77, maar ik weet het nummer niet meer. De boot heet(te) ‘Anne Elise’.

Aan elke boot, zeker de oudere, heb je wel wat werk. Dat is part of the fun.

Succes met de zoektocht.

Henk

Eind 2014 heb ik mijn Dufour 2800 verkocht via een makelaar in Brouwershaven. Was een top boot, veel aan gedaan. Zeilde heerlijk en had best veel ruimte voor haar lengte. Mooie tochten mee gemaakt (ook over zee) en heerlijke vakanties op gevierd. Die van mij was ook uit '77, maar ik weet het nummer niet meer. De boot heet(te) ‘Anne Elise’.

Aan elke boot, zeker de oudere, heb je wel wat werk. Dat is part of the fun.

Succes met de zoektocht.

Henk

Er ligt momenteel in Zuidland (onder Spijkenisse) een 2800 te koop voor 3000,00 euro, ik weet dat de eigenaar een grote Bavaria heeft gekocht en va de 2800 afmoet, hij staat momenteel ook op marktplaats, de eigenaar is John bezooijen, voor die prijs kan je nog wel wat opknappen terwijl de motor en zeilen in goede staat zijn. Misschien is het wat voor jullie? Ik lig zelf ok in Zuidland met een dufour 29 .
Carlo

Yvo, Ines,

En, uiteindelijk al voor een 2800 gegaan??