Genua karren

Mwaahhh!
Volgende probleem:
De BB genuarail staat 3,6 cm van de kajuitopbouw, de SB genuarail 3,9 cm van de kajuitopbouw. Die 3 mm verschil zorgt ervoor dat mijn kar niet tegen de kajuitopbouw loopt (aan SB) Je snapt het al: aan BB strepen/beschadigingen aan kajuitopbouw.
Bijkomend probleem: beide karren lopen tegen de zijverstaging, gevolg: forse beschadigingen aan beide karren.

Nuance: mijn boot wordt gebruikt om les te geven bij Amorgos Zeilvakanties. Maar ja, zou toch niet moeten kunnen.

Iemand dezelfde ervaringen en een mogelijke oplossing?
NB: al mijn zeilintructeurs vinden het een fantastische zeilboot!

Hoi Rens,

Jij hebt een mooie zeilboot gekocht, een lekkere en snelle zeiler, met veel bedienings-gemak.

Ik heb een 34PP van het oudere type en heb geen last van het slaan tegen de kajuitopbouw. Als ik jou was, zou ik er een dun rvs stripje plakken, ter bescherming.
Het slaan van het lei-oog-wiel tegen de verstaging heb ik ook. Ik heb op de verstaging aan de binnenkant een stukje kunststof pijp geplaatst. Ik heb een stukje tuinslang in de lengte open geknipt en met 2 ty-ripes vastgezet. Misschien niet zo mooi, het valt trouwens nauwelijks op, maar wel effectief. Op de foto is het misschien net te zien. Hier zie je trouwens een oog, dat ik aan het eind van de genuarail heb geplaatst om de fokke-schoot beter te geleiden.
geleideoog fokkeschoot 1.jpg

Ciao,