Genaker/HA voor een DF 365 GL gezocht

Ik zoek voor een DF 365 GL voor het komende seizoen een passende genaker, liefst met slurf.
Wat is de ervaring met het gebruik van een genaker met of zonder boegspriet? Op een vorige schip voerde ik de genaker vanaf het ankerbeslag.
Een HA staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Hoi Hans,

Uit je reactie begrijp ik dat het je gelukt is een jonge gebruikte 365 te bemachtigen. Gefeliciteerd. Is het schip helemaal naar je zin ?
Ik heb geen ervaring met een gennaker. Wel heb ik een studie gemaakt van een HA, want die stond ook op mijn wensenlijst. Een echte HA past niet echt op de 365 omdat de schootoog geleide rail niet lang genoeg is. Wel kan een soling fok. Ik heb me laten adviseren door van der Werff zeilmakerij.

vriendelijke groeten

Beste Volmir,

Bedankt voor je reactie/tip.

Ja ik heb een jonge 365GL gevonden die zeer dicht bij mijn ideale plaatje komt en heb nu de gehele winter tijd om wat kleine herstelling te doen en het schip weer seizoen klaar te maken.

Ik heb gelezen op deze site dat Peter van de Divino het probleem van de schootvoering voor een HA naar tevredenheid heeft opgelost en er ook foto’s van op het forum gezet.

Over van der Werf heb ik al meer goede berichten gelezen en als de tijd daar is om nieuwe zeilen te kopen zal ik daar zeker eens mijn licht gaan opsteken.

Mijn eerste prioriteit is echter een genaker omdat ik gemerkt heb dat de 365 wat ondertuigd is en ik uit ervaring weet dat een genaker bij licht weer net een extra versnelling is terwijl het een gemakkelijk te hanteren zeil is. Daarnaast zoek ik ook nog een spinakerboom of fokkeloet om de genua uit te bomen. Ik heb er nog een liggen van mijn vorige schip maar die is volgens mij wat groot en zwaar voor de 365GL

mvg

Hans

Hoi Hans,

Ik heb nog een Genaker / flasher te koop die ik heb gebruikt op onze Dufour 36 Classic. Ergens op deze site onder te koop staat volgens mij een foto.