Geen dufourvaarder meer...

Beste dufourvaarders,
Nog een paar weken en dan ben ik geen Dufourvaarder meer. Ik heb namelijk mijn Dufour 30 Classic kunnen inruilen voor een Hanse 341. Onze D30 lag sinds november 2007 te koop. Ik heb een aantal mensen aan boord gehad, maar verkoop is niet gelukt, het aanbod van 2e handsjachten is zo groot en er is een range nieuwe boten die relatief goedkoop zijn, tevens merk ik dat mensen huivering zijn om particulier te kopen. Het verkopen via een makelaar vond ik erg duur en met de inruil had ik 3 vliegen in ??n klap: een mooie andere boot met vrijwel alles wat we zochten in een nieuwe boot, een hogere ‘verkoopwaarde’ dan via een makelaar en geen zorg meer om mijn D30 te verkopen.
Ik wil iedereen van het forum bedanken voor alle nuttige tips van de afgelopen jaren, in het bijzonder Piet Broertjes voor digitale handleidingen van de D30 en Hans van Gent voor de toegestuurde documentatie Dufour 34 P versus Hanse.
Ik zal het Dufour forum blijven volgen en indien mogelijk mijn bijdrage leveren. Mijn Dufourvaarders wimpel laat ik niet op de D30 zitten, wellicht zal ik deze om ‘af te kicken’ nog hijsen op de Hanse.
Groet, Jeroen

Dag Jeroen,
Heel veel zeilplezier met de Hanze 341. Een hartsikke mooie boot met heerlijk veel ruimte. Ik hoop je nog eens ergens tegen te zullen komen. Je bent altijd welkom voor een borrel op de Mariposa.

Hoi Jeroen,
Veel succes met je nieuwe Hanse 341. Niet zo mooi als een Dufour natuurlijk, maar je moet wat.
Hoe gaat de boot heten, dan kunnen we nog een zwaaien als we elkaar tegen komen?
Ciao,

Dag Jeroen,
Jammer dat je geen Dufour meer hebt, maar ontzettend veel plezier gewenst met je nieuwe Hanse! Dat zal wel gaan bevallen.
Dufour 30’s worden in de winter nooit verkocht, dat heb ik van een makelaar gehoord. De enige kans is de lente/zomerperiode voor het verkopen. Grotere boten, waarbij 36 voet gemiddeld en veel gezocht wordt, verkopen het gehele jaar goed. Ook gaf hij aan dat het tweedehands aanbod enorm is en dat eigenlijk Bavaria’s ook tweedehands het makkelijkst verkopen.
Succes en groet,
Ewald

Bedankt voor de reacties, de boot gaat Viento heten, wat wind betekent in het Spaans.
Morgen gaan we de Dufour overvaren naar Willemstad (Hetterschijt), we kunnen waarschijnlijk over 1,5 week de akte voor de Hanse passeren, we gaan daarna direct op vakantie met de boot. Eerst op de Grevelingen alles uitproberen en leren kennen, het is altijd weer wennen natuurlijk een andere boot.
Afgelopen dinsdag een aankoopkeuring en taxatie gehad door Drosnautic, een paar kleine zaken die hersteld moeten worden door de verkoper, de rest is alles goed in orde.
Groet, Jeroen