Gasslang

Beste mensen,
Ik zoek een leverancier van de gasslang voor de kookunit van onze classic 30. Inwendig 5mm, uitw, ongeveer 10mm, kleur wit (is niet belangrijk) Alle soorten en maten verkrijgbaar, maar de 5mm niet verkrijgbaar. Ook niet bij importeur??
Bij voorbaat dank voor de moeite. Veilige vaart, Theo

Theo,

Ik heb 2 jaar geleden de gasslangen vervangen op onze D30. Ik weet de maat niet meer, maar ik heb de slangen meegenomen en bij George Kniest de juiste slang kunnen kopen. Dit was niet de standaard slang maar eentje waar de koppelstukken al aanzitten. Dat is dus wat duurder, maar past wel.

Groet,
Ewald

Beste Theo,

Ik heb goede ervaringen met de jachtwerf in Numansdorp, ik had ook het probleem dat ik in de watersportwinkel niet de juiste slang met de goede knelfittingen kon vinden. Ze zetten op de werf zelf de knelfittingen op de gasslang, dus op die manier komt het altijd goed. Bij mij waren de knelfittingen nog goed, dus hebben ze alleen de slang vernieuwd.

Groet, Jeroen

Dit jaar controleerde ik de gasslang aan het fornuis en tot mijn schrik zag ik dat de scherpe onderrand van het fornuis ervoor gezorgd had dat de oranje buitenmantel door geschavield was. Een leerervaring: dat had ik eerder moeten controleren, en vooral ook op die plekken die je niet onmiddellijk ziet. En ik had hem eerder moeten vervangen. De oplossing tegen het schavielen is het plakken van een houten blokje op de binnenkant op de plek waar het fornuis net het polyester kan raken. Dat zorgt ervoor dat de slang niet meer bekneld kan raken, enne, jaarlijks controleren van de slang. Overigens bleek het vervangen van de slang een werkje van vijf minuten, gelukkig bleek de 80 cm slang die Kniest op voorraad had te passen, de originele was 90 cm. Gelijk de slang in de bakskist vervangen, die was er qua leeftijd ook aan toe.