gasslang in gasbun / reduceertoestel

Puntje veiligheid:

Interessante dag vandaag:

Even allerlei zaken gechecked voor ons vertrek komend weekend.
Zo stond ook de gasvoorziening op mijn lijstje. Ik had geen problemen verwacht.
Het reduceertoestel op de gasfles bleek flink te lekken als het kraantje geheel werd opengedraaid. Je kon het op afstand horen. Gelukkig had ik nog een nieuwe.
Ik was nu toch met zeerpsop bezig om lekke te zoeken. Ook de slang (2007) maar even gecontrollerd. Die lekte op allerlei plaatsen. Dat had ik niet verwacht.

Kortom, doe dit ook even. Veiligheid voor alles.

Hoi,

Ik had hetzelfde met een slang uit 2006. Vond aan het einde van het seizoen dat ik gas rook. Nu vervangen. Een slang met aangeklemde koppelingen voor eur 5 gekocht bij een grote caravan handel. Paste zonder problemen en afgelopen weekend geen gaslucht meer geroken. Het reduceerventiel werkte nog prima.

Groet,

Loet

o
Op een gasslang staat een datum, normaal gesproken mag een gaslang niet ouder zijn dan twee jaar, het bewijs is geleverd nu met de slang van 2007 dioe helemaal verduurd was, dus opletten jongens.

Willy.

Hi Willy,

Als er een datum op staat, dan hanteer ik die datum. In dit geval zat er een felgeel label aan de slang met de mededeling deze te vervangen voor medio 2011. En dat was 5 jaar na productiedatum (een termijn welke ik vaker heb gehoord).

Maar datum of geen datum: regelmatig controleren en bij twijfel meteen vervangen. Om de kosten hoef je het niet te laten.

Groet,

Loet

Deze week twee slangen 80 cm en 60 cm plus de drukregelaar ( staat ook een datum op )opnieuw aangeschaft.
De slangen zijn door een gasbedrijf op maat gemaakt en voorzien van de juiste koppelingen.
Verder nog een nieuw rubbertje voor de aansluiting met de gasfles.
Totale kosten € 16,33 en alles is weer veilig.
Waar praten we over.
Groeten,
Rob.

Waar ikme over verbaas is het feit dat een zo 'n belangrijk onderdeel als een doodordinaire gasslang nog steeds geleverd wordt met een kwaliteit die al na enkele jaren tot lekkage leidt. Al zou het wat duurder zijn, fabriceer dat spul nou gewoon veilig. Betreffende instanties zouden de productie van deze waardeloze kwaliteit gewoon moeten verbieden.