Gasbun in Arpege

In mijn Dufour Arpege wil ik een gasbun bouwen. Uiteraard is in de tijd dat de Arpege gebouwd werd, geen rekening gehouden met het plaatsen van een gasbun. Ik wil gaan proberen een gasbun te maken in de ankerkluis. Volgens mij kan ik aan alle huidige wetgeveing voldoen hiermee. Heeft hier iemand ervaring mee. Of zijn er andere creatieve oplossingen al eens bedacht die mij kunnen helpen?

Gegroet Martin

Hoi Martin,

Ik heb geen ervaring met een Arperge, maar kan je niet zo’n standaard gasbun kopen en deze ver naar achteren in de bakkist inbouwen? Eventueel een afvoer naar de spiegel. Let wel even op de gewichtsverdeling, eventueel.

Ciao,

Hans,

Het typische aan een Arpege is zijn zeer smalle achterschip. Juist in de achterbakskist iets inbouwen neemt het beetje bergruimte wat je daar hebt, te veel in. Ondertussen heb ik een deskundige van gasinstallaties (uit de vereniging per toeval) mijn idee al kijkend aan boord voorgelegd. Hij kon inkomen in mijn voorstel en dat gaat het denk ik ook wel worden.

Zodra de installatie er in zit, zal ik de uitvoering zeker wel in beeld brengenvoor anderen die er mogelijk ook mee worstelen. Maar als er nog ideeen bij mensen opborrelen hou ik me aanbevolen.
Hans, wel erg bedankt voor het meedenken!

Martin