Forum een hele tijd onbreikbaar

De laatste dagen, zeg maar heel de maand januari tot vandaag, en een paar dagen rond de 10de januari, was het forum voor mij onbereikbaar.
Ik kreeg steeds de melding dat er technische problemen waren en dat ik het op een later tijdstip opnieuw moest proberen.
Ben ik de enige die dit probleem had?
Is / was er een probleem met de hosting provider?
Is dit nu opgelost ?

Hoi hoi,

Duitsland was ook onbereikbaar…

:blush:

groeten,

Torben

Hier ietsje naar het oosten (Apeldoorn)

Heb ook verveeld op de bank gezeten zonder de website.

Ben maar gaan dromen over het komende seizoen.
Wordt tenslotte rond Engeland in 7 weken.

Alle karweitjes aan boord zijn gedaan.
Wachten tot zij weer plons doet.

Groet,

Guus

Hallo allemaal,

Helaas is de site enige tijd onbereikbaar geweest, de systeembeheerder (dat ben ik :wink:)was twee weken naar Mexico en de dag na mijn vertrek gaf de server een hickup die door het thuisfront niet direct opgelost kon worden… Het kan ook kloppen dat de site eerder dit jaar wat lastig bereikbaar was, dit had te maken met onderhoudswerkzaamheden. Dit was groot onderhoud waarbij een belangrijke server opnieuw ingericht moest worden, waardoor de webserver waar deze site op draait ook niet bereikbaar was. Goed om te horen dat jullie de site missen, dan weet ik weer waarvoor ik het doe :slight_smile:

Groetjes en excuses voor de overlast!
Richard

Hoi Richard,

Geen probleem. Het is al geweldig dat je dit belangeloos doet!
Dat ie er dan even uit ligt, is niet erg.

Groet,

Loet

Hallo Richard,

Niet erg dat de website er uit lag. Ik vind het een hele prettige website.
Bedankt voor al de moeite die je doet.

Er staat hier een flesje wijn voor je als dank.
Hoe komt die bij jou?

Groet,

Guus
guus.in.het.veld@cofely-gdfsuez.nl

Hoi,

en sorry…

ik dacht dat niet als kritiek —

Dank u voor de prettige website,

groeten,

Torben

Ook ik heb de site gemist en was verontrust omdat ik had gemerkt dat ook andere websites van Riesmo “uit de lucht waren”. Ik had al een aantal forum leden e-mails met vragen gestuurd. Blij dat het allemaal weer in orde is. Richard, bedankt!

Beste Richard,
en alle forumleden.

Hartelijk dank voor het onderhouden van dit forum, en voor de uitleg waarom het forum plots niet bereikbaar was.
Ik ben blij dat het forum terug in de lucht is, want ik vind hier veel ideeen en raad om de restautatie van mijn 2800 uit te voeren.
En dat is echt zeer nuttig.

Nogmaals dank voor het onderhoud van dit forum.

Zoals Loet ook al heeft gemeld,
" als ie er dan even uit ligt, is niet erg."
Als ie maar terug komt.

Groet

Tony

Allen,

Dank voor alle reacties, ik blijf doorgaan om de site in de lucht te houden! En uiteraard - Graag gedaan!

@Guus: Laat in de zomer maar een keer weten waar je ligt - kom ik hem bij je halen :slight_smile:

Groet,
Richard

Allen,

Het kan zijn dat het forum dit weekend af en toe off-line is, ik heb wat onderhoud aan de server te doen. Zoals jullie wellicht gemerkt hebben ligt de website er af en toe onverwacht uit, dit weekend ga ik starten aan een structurele oplossing voor deze problemen.

Groet,
Richard

Richard,

Succes ermee. Hartelijk dank voor je inzet.
Vrg
Zoute Zoen

Allen,

De website is verplaatst naar een andere server, ik heb het vandaag allemaal aardig kunnen testen en ben geen vreemde dingen tegengekomen. Mocht je nog iets opmerken, dan hoor ik het graag. De veranderingen moeten bijdragen aan grotere stabiliteit, een snellere laadtijd van de pagina’s en tot minder problemen met spamrobots. Met name van dit laatste had ik als beheerder veel last. Ik hoop dat het allemaal ook werkt zoals ik bedacht had!

Groet,
Richard

Voor de geïnteresseerden:

  • We draaien nu op een Linux (Ubuntu) server in plaats van Windows Server
  • De database heeft een upgrade gehad
  • De website is vernieuwd en draait onder PHPBB 3.0.10

Richard,

Bedankt voor de reactie en de uitleg,
ik had al een paar keren gemerkt dat er met het forum iets aan de hand was,
maar wou niet direkt een nieuwe posting starten.

Ook bedankt voor het werk dat je eraan doet.

En vooral proficiat met het overschakelen naar LINUX.
Ik hoop ( en vertrouw er ook op ) dat de LINUX server het beter zal uithouden dan de Micro****-server,
kan dat woord maar niet over mijn lippen krijgen.
Je weet wel dat OS van de 3de rijkste man ter wereld die van iedereen nog licentiegeld wil beuren.

Werk zelf al jaren op Linux voor mijn PC’s thuis. En ben er erg tevreden over.

Groet

Tony