Te koop een flasher, soort genaker van 76,3 m2
De flasher komt van onze Borrias af en past niet goed op de RAP. Weinig gebruikt, netjes onderhouden, met zeilzak
de maten:
Cup DD.
Ed,
De foto is van onze ex-Borrias, een 36 Classic van 2001 (nu Brafour en ligt in Lelystad). Ik voer de flasher op het puntje van het ankerbeslag. Ik had daarin een gat geboord, daar een blokje in gedaan en met een onder-reeflijn, kon ik vanuit de kuip de bolling van het voorlijk van de flasher reguleren. Met 1 schoot, gehezen via de spinakerval en voila, op de foto zie je het resultaat. Ik heb zelf een slurf, maar die verkoop ik niet mee, die gebruik ik weer voor mijn nieuwe genaker.
Ciao,
Het voorlijk van mijn fok is bijna 11 meter, maar de genaker staat boller. Alleen hoeveel… 3 meter is denk ik veel? Wat was de fok-voorlijk maat van jouw boot?
Ik ga de genaker op marktplaats zetten. Als er nog geinteresseerden zijn, dan hoor ik het wel.
De genaker past prima op een Dufour 36 Classic, kijk maar naar de foto’s.
Volgens mij is de boot op de foto niet de RAP zoals er bijstaat.
De bootnaam had op deze foto ( van voren genomen) duidelijk zichtbaar moeten zijn en bovendien kan ik me niet voorstellen dat je een boegspriet hebt ingebouwd.
Misschien is het zeil wel van de RAP alleen gehesen op een ander schip.
Inderdaad geen 34PP, maar een J-1220. Het zeil dat ik heb gekocht is ongeveer net zo en in dezelfde kleur, dus dat leek mij wel aardig op mijn favouriete zeilboot. Als ik het geld had en Sandra geeft toestemming, dan…