Extra valstopper

Hallo,
Heeft er iemand al ervaring met het plaatsen van een extra valstopper? Ik wil er een of twee bijplaatsen zodat ik vanuit de kuip makkelijk kan reven. Zit er voldoende versteviging in het dek? Ik wil aan bakboord zijde (daar zit nu een enkele klem) liefst een dubbele klem bijplaatsen.
Peter

Ik heb geen ervaring met de 30 maar heb het hier wel met Jachtservice Muiden over gehad voor de 34. Daar mocht hij niet zomaar in het dek maar moest hij op het kajuitdak waar er een versteviging zit. Dit betekent voor mij dat er een plafondpaneel uit moet. Schijnt nogal veel werk te zijn met wegsnijden van kitranden e.d.
Het monteren van de stopper zelf is niet zo moeilijk. Gaatje boren, boutje erdoor, ringetje en zelfborgend moertje erop… Maar zet hem alsjeblieft wel op de goede plek want er komt behoorlijk wat kracht op te staan. Ik zou trouwens ook direct een dubbele plaatsen. Je weet nooit waar het goed voor is

Dannick,
 
Je website doet het niet, klopt dat?
Ciao,

Ik heb er vorig jaar een gemonteerd, naast de bestaande op het kajuitdak.  Helemaal niet moeilijk, alleen goed uitmeten en goed voorboren met een kleinere maat, zodat er geen speling tussen bout en gat ontstaat.  Voldoende kit rond de gaten, en steeds van binnen uit de moeier aandraaien ipv van boven de vijs.  Zoniet draait de vijs rond en draait ze de kit van zijn plaats. 
Voorheen, op de 30, heb ik er ook over gedacht, maar ben ik er niet uitgekomen.  Je kon er op het kajuitdak niet aan langs onder.  Enige mogelijkheid was om een inspectieluikje te monteren in de binnenschaal.  Niemand van de dealers heeft mij ook ooit kunnen vertellen of er een contraplaat ingelamineerd zat, want anders kon je een gat boren en draad trekken zonder toegang langs onder.
En gezien ik de binnenschaal intact wilde laten in de achterkajuit, heb ik maar afgezien van het plan.
In elk geval veel succes.
Peter

Hans,