Even voorstellenHallo allemaal

Beste allemaal,
Na een zoektocht van 20 jaar (ik doe het graag op mijn gemak) eindelijk mijn boot gevonden. Nog geen meter mee gevaren, maar toch al veel voorpret. De Scirocco lag op de Grevelingen, maar nu in Noordschans. Voorlopig heb ik hier ook een ligplaats voor het komende seizoen. De Scirocco (Dufour 2800) is nog in originele staat inclusief de verkoopbrochure. Genoeg te doen dus en dat vind ik nu juist aantrekkelijk aan de boot. De boot is wel gekeurd en ik moet zeggen het resultaat viel mij erg mee voor zo’n oude bejaarde dame. Veel ervaring met zeilen heb ik niet, maar op jullie reacties af te gaan moet deze boot toch ook voor mij alleen te zeilen zijn. Veel ervaring met zeilboot klusjes heb ik ook niet, dus zal ik vaak in de lucht komen voor advies. De wimpel heb ik zojuist besteld. Wens jullie allen een behouden vaart toe in het komende seizoen en wellicht tot ziens!
vriendelijke groet,

Veel plezier gewenst met je Scirocco Dufour 2800 en dat je wimpel maar lange tijd vrolijk mag wapperen. Heb je een mooie ligplaats gekregen? Is je schip goed onderhouden of moet er nog het nodige aan gebeuren? Hoe is je navigatieuitrusting? Wat zal je vaargebied worden? Heb je de beschikking over een BTW-verklaring? Met name aan de grenzen wil daar nog wel eens op gecontroleerd worden.
Mijn schip, nieuwe Duf 385, moet nog te water gelaten worden. Geen idee welke ligplaats ik krijg. Met mijn vorige schip lag ik helemaal aan het begin van de jachthaven, met uitzicht op woonhuis, koeien en schapen. Geweldige plaats.
M.v.g. Hans
 

Hoi Ren?,
Gefeliciteerd! Vragen kan je op dit forum altijd stellen, kenners genoeg! Veel plezier met je Dufour, Scirocco. We komen elkaar nog wel eens op het water tegen.
Ciao,

Beste hans,
 
Mijn vaargebied wordt het Hollands Diep en het Haringvliet. Later wellicht wat grotere tochten. De boot is standaard uitgerust met dieptemeter, kompas en log (niet meer werkend), geheel en al origineel. De eigendomspapieren en BTW verklaring zaten gelukkig al bij de boot inbegrepen. En ja er is veel onderhoud nodig, maar vooral cosmetisch van aard.
 
groet,

Ren?,
Wij varen ook veel op het Hollandsch Diep en Haringvliet. We komen elkaar vanzelf tegen. Hang je Dufourvlaggetje maar in het want en dan komt het goed.
Ciao,

Beste Ren?, mijn wederhelft en ik hebben net zelf een dufour 2800 aangeschaft. Wij varen haar binnenkort naar Dintelmond. Mijn vraag aan jou is of je misschien niet een foutje in de volgorde maakt? Eerst leren zeilen en dan bootje kopen is wellicht wat logischer… Als je vragen hebt mbt het leren zeilen, geef maar een gil, ik geef al jaren zeilles, en ben best bereid je wat op weg te helpen, bovendien hebben we hetzelfde vaargebied. Veel plezier met je nieuwe hobby, Bas.