Robert Douma, sinds begin dit jaar eigenaar van een Dufour 40 P genaamd “French Kiss”. Onze Dufour is voorzien van een performance pakket, d.w.z. een langere mast dan standaard, dyform verstaging en diepe loden kiel. Verder een upgrade t.a.v. vallen (dyneema) en dek en mastbeslag. Aangezien onze versie werd geleverd zonder zeilen, hebben wij gekozen voor een Hagoort set (Maxx Voyager doek). Binnenkort volgt de ORC meting (NED 7684). Wij komen oorspronkelijk uit de open (wedstrijd) boten en via een Sprinta Sport, Pion, X99 en een klassieke Swan 36 uit 1968 nu een Dufour 40 P. Serieus gekeken naar X 412, Arcona 400, Dehler 39SQ, Grand Soleil 40, toch de keuze laten vallen op de Dufour 40. Naast de bekende weekenden, 3 weken naar Zuidoost Engeland geweest (zie het verslag van Neeltje). Super!Thuishaven is Hellevoetsluis (WSV Haringvliet). Ik vind het forum leuk, interessant maar ook rommelig tegelijkertijd. Ik voel nog niet echt de binding met Dufourvaarders.nl Misschien een idee om het forum onderdeel te maken van een meer aansprekende site, waarin hoofd- en bijzaken wat meer uit elkaar worden gehouden. Voorbeeld: www.classicswan.org “Smoelt” wat beter en je staat niet direct in een in arena waarin de meningen om je oren vliegen. Ik voeg er dus bij deze meteen een aan toe!
Robert,
Welkom op de site. Mooi schip, die 40P. Goede suggestie ook, maar dat rommelige heeft ook wel wat. In ons dagelijks leven zijn we al zo gestructureerd en geordend. Lekker lullen over bootjes en alles wat er om heen zit, is gewoon lekker. Ik zal de swan site zeker bezoeken. Tot op het water!
Ciao,