even voorstellen

Peter Palmboom, eigenaar van de Gibsea 352 Flying Colours sinds 1996.

Diverse aanpassingen aan het schip gedaan en zeer tevreden over de ruimte en de zeileigenschappen

Oa autopilot 4000 en nieuwe zeilen high aspect en mylar genoa 2. Doorgelat grootzeil, heteluchtkachel.

Hoi Peter,

Welkom op het forum. Wij hebben nog niet veel Gib Sea-vaarders onder ons. Waar ligt jullie Flying Colours?
Verder op in het forum vroeg iemand raad voor wat betreft nieuw zeilen, misschien kan jij hem ook van antwoord voorzien.

Cioa,

Hoi Collega-Dufourvaarders,
Sinds enkele maanden hebben wij een 2800 waar we zeer tevreden mee zijn. Het schip heet SNERK. Die naam stond er al op en dat laten we zo. Wijzigen brengt immers ongeluk, hetgeen me wel goed uit komt want ik heb nog geen manier gevonden om die plakletters zonder sporen na te laten te verwijderen! Die grote Dufour reclame op het achterste deel van de romp ga ik wel aanpakken ondanks dat we best wel trots op ons schip zijn.
Tja, volgens mijn broer, een binnenschipper, geldt: Je koopt een boot en je werkt je dood! De afgelopen maanden hebben we dus inderdaad naast het varen met het schip ook veel tijd gestoken in het uitwissen van de sporen van de vorige eigenaar en het aanpassen aan onze persoonlijke wensen. Je moet immers een stukje van jezelf in je schip kunnen terugvinden!
Leuk, zo’n forum waar je ervaringen etc. uit kunt wisselen. Ik begin de Dufours ondertussen al van een afstand te herkennen, maar de meesten voeren geen Dufourvaarders-wimpel. Die wimpels zullen zeker nog in het cellofaan zitten want ik kan me niet voorstellen dat je je als bezitter van een Dufour niet als zodanig herkenbaar wilt vertonen!
Gr.
Michael en Jacqueline