Even voorstellen: tOm

Hallo mede-Dufourvaarders,

Mijn naam is Tom van Dijk, 47 jaar en ik mag me sinds een week ook bezitter van een mooie Dufour noemen!

Ik heb een Dufour 34 Performance uit 2007 gekocht bij Messink. Vorige week zaterdag de maiden trip gemaakt vanuit Enkhuizen. Wat een heerlijke boot!
We hebben een leuke thuishaven gevonden in Monnickendam, waar vandaan we het jacht ook gaan verhuren.

Mijn vorige boot (een paar jaar geleden verkocht) was een Laser, dus ik heb nu wat meer ruimte tot mijn beschikking :smiley:
Mag ook wel met vriendin en 3 kinderen.

We hebben de Performance uitvoering (de 34PP, volgens sommigen) met diepe kiel, hoge mast (denk ik), klapschroef, stuurautomataat en nog e.e.a. aan electronica. Ons exemplaar is verder behoorlijk compleet met een een spinnaker, een high aspect fok en een buiskap. Kortom, niets te klagen!

Op het forum ben ik al veel tips tegengekomen van andere Dufourleden, waar ik dankbaar gebruik van maak. Zo ga ik binnenkort de mast in om lazy jacks te monteren. En uiteraard is de klussenlijst al behoorlijk aan het oplopen…

Groeten,
tOm.

Hoi tOm,

Geef je kluslijstje eens door. Mogelijk kunnen wij je aardige tips geven, hoe e.e.a. te doen.
Er zitten heel handige klussers op deze site.

Ciao,