Even controleren of dat lekker droog is..

Hallo allemaal, bij het jaarlijks verwijderen van de impeller drupte er wel eens wat water op de steenwol die als geluidisolatie op het dwarsbalkje dat tussen de hoofdschotten aan sb en bb is geschroefd. Dit jaar voelde ik daar eens wat dieper en dat bleek tot mijn verbazing vochtig, ook de polyesther bodem eronder. Dat was voor mij aanleiding om het dwarsbalkje los te schroeven er eruit te pakken, en inderdaad was de steenwol aan de onderkant goed vochtig. Ik kon het uitknijpen. Ik denk dat het koelwater is. De slangklemmen van de afsluiter in het keukenblok zaten ook los, kan ook een oorzaak zijn. Desalniettemin: droog is beter. Dus dwarsbalkje met steenwol naar huis en lekker laten drogen. Volgend jaar drie opties: gewoon monteren en kijken hoe het loopt.Of de isolatie van het balkje halen, of het balkje helemaal niet meer monteren, de hoofdschotten zitten over meerdere meters tweezijdig vastgekit en ik kan me niet voorstellen dat twee 4cm schroeven waarvan de rechter er schuin ingedraaid structureel bijdragen aan de sterkte van ons schip. Een idee om dit even te controleren, we willen tenslotte niet dat de hoofdschotten zouden inwateren. Succes, Jan Willem