Ervaringen met een Dufour 36 Classic

Een uitgebreid ervaringsbericht van de Dufour 36 Classic, Martinique, is te vinden op mijn eigen Website:
xs4all.nl/~mhbeek/martinique38979,4651041667

Ik heb een uitgebreide negatieve ervaring met Dufour. Niet zo zeer zeiltechnisch, maar meer de …(ADMIN: Op verzoek van Hans verwijderd).
Zijn er meer Dufour 36 Classics die daar last van hebben?Riesmo39014,8322569444

Beste Hans,
Het moet echt waardeloos zijn als je zo’n maandagochtend-boot hebt. Toch begrip ik het niet. Het is toch een aantoonbare productiefout, zowel de pinholes als de saildrive?! Als je dit in de garantieperiode meldt, dan moet de werf (volgens wettelijke aansprakelijkheid) dit toch oplossen?! Desnoods een advocaat erop en druk op de ketel. Allemaal niet leuk maar dat is het nu ook niet. Heb je de dealer officieel aansprakelijk gesteld en hoe reageert die dan? Nogmaals ammer want een Dufour is gewoon een lekkere zeiler.
groet, Martin

(ADMIN: Op verzoek van Hans verwijderd).Riesmo39014,8326736111

Hans, gewoon volhouden en tot het gaatje gaan, zou ik zeggen, maar ook doen. Maar ik snap wel dat je er niet vrolijk van wordt.  Is jouw schip in Noordschans of Kortgene geleverd?

Overigens heb ik ook vergeelde bakskistdeksels. Heb ik gemeld inde garantieperiode en na de gar.beurt was het weg. Na 6 mnden weer terug. Ik poets ze nu 1 x perjaar grondig, daarmee hou ik het wel redelijk wit zoals de rest van de kuip. Is natuurlijk niet goed, maar mee te leven, waarschijnlijk UV-invloed.

Ik heb de boot in Kortgene gekocht. Goede dealer maar met dit probleem weet hij geen raad. Sneu voor hem, maar nog sneurer voor mij, want je koopt geen pakje boter.
…(ADMIN: Op verzoek van Hans verwijderd).Riesmo39014,833125

(ADMIN: Op verzoek van Hans verwijderd).Riesmo39014,8338657407

(ADMIN: Op verzoek van Hans verwijderd).Riesmo39014,8336921296