Ervaringen met Dufour 35 Classic

Beste dufourvaarders,
Onze D30 ligt te koop en we zij langzaamaan wat aan het orienteren voor een ander schip. Ik heb een Elan 333 bezocht en een Dufour 35 Classic met een langsscheeps keuken. Morgen ga ik ook kijken bij D35 met een L keuken.
Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met de D35, met name met het solo-zeilen ivm de bediening van de grootschoot via de lier op het kajuitdak. Wellicht heeft iemand de test uit het blad Zeilen ook beschikbaar.
Groet, Jeroen

Jeroen,
De test stond in het mei-nummer van 1996 en ik heb dat exemplaar toevallig nog liggen. Mail je adres even naar mijn postbus op dit forum dan stuur ik het naar je toe.
Gr Raymond

Raymond,
Ik heb het blad ontvangen, bedankt. Er zat geen retouradres bij, betekent dat je het blad niet terug wil? Ik kan ook een kopie maken van de test en het blad terugsturen.
Nogmaals bedankt.
Groet, Jeroen

Jeroen,
Ik hoef het blad niet terug. Ik had het destijds bewaard voor de test van de D35 omdat ik dacht dat het wellicht in de toekomst nog wel eens iets voor ons zou kunnen zijn. Inmiddels zijn we echter zeer content met onze 34P dus is ook de test voor ons niet meer van belang. Succes bij je keuze.
Gr Raymond 

Jeroen,
Koop nou maar een 34P. Prima solo te zeilen, zeilt perfect, snel, mooi en ja,ja, beter als een oudere Elan. Zeker de oudere waren minder degelijk. Even sparen en dan heb je echt wat moois. 2de hands liggen er al wel te koop. Kijk ook eens opde Dufour-yachts.com site.
Ciao,

Hans,
Ik merk dat het vinden van een geschikt schip nog niet zo eenvoudig is. De Dufour 35 Classic is wel veel groter dan de 30 classic, maar ik heb nog net geen stahoogte en het bed is niet echt veel groter. Twee belangrijke redenen om iets groters te willen. De extra grootte zit met name in de kajuit en bergruimte.
Tevens vind ik de grootschootbediening via de lier op het kajuitdak niet handig. Ik wil eigenlijk een boot met een ‘ouderwetse’ overloop in de kuip. De Dufour 34 is qua inrichting inderdaad geschikt voor bediening van alle schoten vanachter het stuurwiel.
Ik dat echter dat jij niet zo tevreden was over de afwerking en degelijkheid van de Dufour 34?
Er lag er trouwens nog een in Makkum te koop voor 89.000, was een charter boot, 3 hutten uitvoering, maar hij is al verkocht, tenminste volgens de site van seabell, bij de botenbank staat dit er nog niet bij.
Groet, Jeroen
 

Hoi Jeroen,
Op zich ben ik prima tevreden over de 34P. Ik vind alleen die kitranden e.d. niet zo mooi. Ik moet wel zeggen dat onze oude 36 Classic beter was afgewerkt. Degelijkheid is prima. Het is een stijf schip. Ik heb een stevig wedstrijdje gezeild in juni op het Hollandsch Diep en de RAP heeft zich prima gehouden. En zeilen doet-ie als de beste, zeker met die hogere mast die wij hebben. Grootschoot bij de hand, genua-lier bij de hand, lekker groot stuurwiel, achterstag trim etc. prima bootje. wij hebben er wel een HA-fok bij gekocht, zeil-tie ook prima mee en de handling is makkelijk, zeker tijdens vakantie en zeilen met het gezin. Op de site van www.Dufour-yachts.com staat ook een hele lijst met 34P’s. Misschien kan je daar terecht. Anders zou ik het eens bij Messink proberen. Zij hebben vaak ook nog wel eens connecties. Wie weet.
succes,