Equilibrium, dufour 385

  • de wimpel hebben we al
  • De boot staat nog in de hangar in Nieuwpoort, waar we nog een paar zware weekends e.e.a. gaan afwerken (instrumenten, verwarming, schuren en antifoulen, ...)

  • Dan nog even verhuizen naar de Gent Boat Show

  • en dan ... maidentrip

  • Naar de thuishaven Stellendam
Tot op het water
Luc Van de Vyver

Hoi Luc,
Zeer goed vooruitzicht. welkom bij de club.
Ciao,

Heb je al met je nieuwe schip gevaren? Wat wordt je vaargebied? Ga je naast de lange zomervakantie ook nog korte trips maken, bijv lange weekends of midweek?
Mijn nieuwe Duf 385 moet nog worden afgebouwd. Ik denk, dat het schip in de loop van maart 2007 te water gelaten wordt. Daarna eerst proefvaren, de kinderziektes eruit en ervaring opdoen met dit type schip. Zomervakantie gepland naar Wight in de maand juni 2007.
Maar eerst moet er nog veel gebeuren. Het onderwaterschip wordt door de werf Noordschans professioneel geschuurd en ontvet. Daarna zet ik er zelf vijf lagen epoxyverf op. Tot slot twee lagen antiaangroeiverf.
Veel succes met je plannen en je maidentrip naar Stellendam.
Mvg
 

Beste Hans,

enkele antwoorden :

we hebben nog niet gevaren met het nieuwe schip. Het staat nu op de Gent Boat Show. De maidentrip wordt gepland op 1 april, eerst nog wat instrumenten monteren.

Vaargebied wordt de Harinvliet en Scheldedelta, Nederlandse en Belgische kust, en in augustus de Engelse kust.

Bedoeling is zoveel mogelijk weekends te varen, verlof wordt een 3 tal weken.

Misschien is het nuttig om hier een topic te openen ivm ‘kinderziektes van een 385’. We kunnen wat van mekaar leren, niet?


Proficiat met de aankoop, Luc.  Ik ga vrijdagavond naar Gent en ga zeker een kijkje nemen bij U aan boord.  Wij brengen onze boot 14 april naar Stellendam voor de VanUden/Reco op 21/22 april.  (om op te slapen, de wedstrijd doen we met een andere). 
Bij deze ben je alvast welkom (en andere forum-leden die in de buurt zijn natuurlijk ook) voor een borrel.
Groeten,
Peter.

Hoi Boys,
Klinkt goed allemaal. De VanUden/Reco misschien ben ik er ook wel. Ik vaar dan mee met kennissen op een Dehler 36SQ “Helder”.
We komen met z’n allen dan, ok??
Ciao,