Elektrische kraan bij keukenblok

Hallo,
Ik overweeg om op mijn 2800 de bestaande kraan met voetpomp bij het keukenblok te gaan vervangen door een "elektrische " kraan.
Is er iemand die dit al een keer gedaan heeft en mij advies kan geven ?
Vriendelijke groet
Hadego
s/y Masquenada 2

Hoi Hadego,
Ik heb op onze Dufour 1800 ook de voetpompen vervangen door een electrisch systeem. Het is heel simpel. Ik heb een Flojet pomp (ongeveer 80 euro) gekocht en deze achter de watertank geplaatst in de leiding. Dan gewone huis tuin en keuken gamma kraan kopen en deze monteren bij je wasbakje en de kombuis. Het werkt op waterdruk, dus als je de kraan aanzet gaat de pomp lopen.
groetjes!

Hallo Mich,
Bedankt voor je waardevolle advies. Omdat ik niet technisch ben heb ik toch nog een paar vraagjes:

  1. Passen de waterslangen die op het schip zitten op de kranen die je bij de Gamma koopt ?
  2. Hoe is het stroomverbruik van de pomp ? (Weet je ook het typenr van de Flojetpomp ?)
    3.Hoe kom je onder de spoelbakje bij het kombuis ( ik weet niet of de 1800 dezelfde kombuisopstelling heeft als de 2800 ? )
    Alvast hardstikke bedankt voor je tips
     
    Groet
    Hadego

Hoi,
De slangen waren bij mij formaat tuinslang en deze konden met een slangenklem gewoon aan de kraan worden gemonteerd. Ik heb bij de bouwmarkt een vrij goedkope chrome kraan gekocht met alleen koude water mogelijkheid. Ik ben (nog) niet van plan een boiler te installeren.
Stroomverbruik valt me erg mee, de specificaties weet ik zo niet uit het hoofd, het was de goedkoopste en kleinste Flojet pomp welke op waterdruk werkt.
Het spoelbakje… ja… dat was bij mij ook een mooie uitdaging, ik ben er half ingekropen en me in een rare bocht gewringd om de kraan te monteren, de indeling is niet helemaal gelijk in de 1800 en de 2800, maar lijkt wel op elkaar.
Veel suc6 met het monteren! Ik lig in Willemstad, als je een keer wil zien hoe het er bij mij uitziet, ben je van harte welkom!

Hallo Mich,
Nogmaals dank voor jouw bruikbare info.
Nog een vraagje; heb je nog overwogen om een drukvat te installeren?
 Ik lees op internet dat zo’n vat het stroomgebruik aanzienlijk beperkt
Ik denk dat ik gedurende de wintermaanden maar eens aan de slag ga.
Groet
Hadego
PS Ik zelf lig in Muiderzand, dus Willemstad is nou niet naast de deur, en misschien kom ik er zelf wel uit. Mocht het niet lukken dan kom ik een keer kijken.

Hallo ,
 
heb zelf een dufour 24
elec waterkrantje geplaatst
deze heeft een terugloop stop, zodat je leiding vol blijft staan en dus niet eerst een berg lucht uit de kraan laat spetteren met een beetje water erbij
 
ook een oplossing is een kraantje uit de caravan wereld, voordeliger en met schakelaar in de kraan
kran open en gelijk de pomp(je) ingeschakeld
mischien en idee
 
greetz Cor