Een andere Dufour

Hallo allen,

Na 11 jaar met veel plezier gevaren te hebben op een D2800 (Waterdufel) heb ik de boot ingeruild voor een ander type Dufour. Het is de 3 jaar oude Dufour 325 Grand Large (Timeless) geworden. Een leuke boot, een maatje groter met meer comfort en goede zeileigenschappen. De zeilervaringen de afgelopen dagen waren erg positief. Alleen het manouvreren op de motor is erg wennen (van schroefas naar saildrive) :wink: Maar dat gaat wel goed komen.

Groet,

Loet

Gefeliciteerd met deze mooie aankoop.

Ook wij hebben vorig jaar een gebruikte 325 GL uit 2006 gekocht, de Watermaat.
Aangezien een schip toch vaak een compromie is tussen de eisen van de man en die van de vrouw en de comfort-eisen van mijn vrouw de doorslag gaven was ik een beetje bang om op deze manier een “Bavarie met Franse slag” aan te schaffen.
Maar inderdaad een heerlijk schip met goede zeileigenschappen zelfs met onze ondiepe kiel.
Afgelopen winter bij zeilmakerij v/d Werf een high aspect fok laten maken en deze bevalt een stuk beter dan de standaard Elfstrom genua.
Ons vaargebied is het Haringvliet met uitstapjes naar Grevelingen en Ooster-Schelde en van de zomer buitenom naar Friesland (vandaar die ondiepe kiel).

Loet,

Gefeliciteerd met de aankoop van de 325! Geniet er net zoveel van als jullie met de D2800 hebben gedaan!

Groet,
Richard