duitse bocht

zijn er dufourvaarders die ervaring hebben met het bevaren van de Duitse bocht? ik zit momnteel tot over mijn oren in de vaarwijzer waddenzee en scandinavie (beide van uitgeverij Hollandia) ivm een tocht richting scandinavie medio 2007 maar zou graag van gedachten willen wisselen met een zeiler wiens kennis verder reikt dan de studeerkamer/terschelling.  

Erik,
Hans van Gent en ik hebben een stel zeilvrienden die meerdere malen deze tocht hebben ondernomen. Beide zijn oud-zeeloodsen dus ze weten waar ze over praten.
Piet Slijp dus, (heeft een scherp jacht) was ook tot vorig jaar schipper op de Eendracht, aardige vent en wil je best verder helpen en advies geven.
Ries de Jong, heeft een platbodem maar is ook zeer deskundig in uitleg en vaart ook iedere zomer met zijn boot naar de Oostzee. Heeft ook een stuk geschreven over de aanloop van Zee naar Stellendam in het blad Zeilen. Later is dit uitgegeven als boekwerkje “Gaten in het Zand”.
Vorig jaar op de dufourdag heb je nog koffie gedronken met ??n van hen, bij mij aan boord. 
Is het soms een goed idee om een avondje hiervoor te plannen als er meer animo voor is. Zodat deze mannen tekst en uitleg kunnen geven.
 

Erik en andere Dufourvaarders,
 
Ik kan wat Leo hierboven schrijft zeker beamen. ervare mensen, die leuk kunnen vertellen.
Mogelijk kan het bij onze vereniging gehouden worden (krimpen ad Lek). Als jullie er zin in hebben, kunnen Leo en ik dat wel regelen met de mannen enonze activiteiten commissie.
 
Ciao,

wel, ik ben daar wel voor in. wellicht te combineren met een goede hap eten, zoals eerder al voorgesteld door peter lafere? ik denk zelf aan Oud Sluis…

Prima Erik,
Mijn zoon Evert is vast aan het trainen bij Cees Helder van Parkheuvel. Dat is ook een aardige lokatie…

 
2006-01-13_230720_evert_met_cees_helder_klein.jpg

Mooie combinatie, bourgondische Dufourvaarders.
Erik, kijk ook eens op anhinga.de/.
Veel plezier.
Peter
 
 

richard,

is het een idee om een sub-item op te zetten op de hoofdpagina met ene oproep om, zeg medio begin maart, ergens in nederland, te proberen met een man of 10-15 ergens te gaan eten? we zouden dan bv tochtinfo of navigatie.software als thema kunnen bespreken (of whatever) en daarna kunnen aanschuiven.

Prima, leuk idee. Het is wel handig om zelf even een datum en lokatie (regio) te verzinnen, dit maakt het makkelijker voor de medeleden om te reageren.
Als je dit weet zal ik het onderwerp aanmaken!
Richard

ik ga broeden…

Erik,
We naderen de 200 forumleden, en waarvan volgens mij een groot aantal rond het ijselmeer. We moeten wat vinden wat centraal ligt. ik dacht zo onder Amsterdam. Over welk onderwerp gaan we praten? Door de vereniging Toerzeilers wordt al veel gedaan wat betreft Navigatie en zo. Ik zelf heeft eens een workshop gegeven voor de ver. van platbodems “koken aan boord”. het is maar een idee. Dit kan in combinatie met een spreker over reisplaning naar het Noorden en navigatie. Dit en andere evenementen die gelijk of afzonderlijk kunnen worden georganiseerd kunnen we dan bespreken.
Zoek wat in de buurt van Amsterdam/Muiden maar de vraag is of hiervoor animo is. Pols dit eerst dan kan/kunnen we een datum prilkken en een locatie uitzoeken.

Via hans van Gent:
2006-02-24_201718_berlitz.wmv
 
 
2006-02-24_201620_berlitz.wmv (211 KB)
2006-02-24_201718_berlitz.wmv (211 KB)

Richard,
bedankt.
Ciao,