Dufourvaarder afscheid

Met gemengde gevoelens zal ik komend jaar afscheid nemen van de Dufourvaarders club
We hebben besloten om een nieuwe Jeanneau Sun Odyssey 36i aan te schaffen en deze zal in maart van komend jaar geleverd worden.
Uiteraard ben ik erg blij met het vooruitzicht op onze nieuwe boot, waar mijn vrouw en ik meteen gek op waren, maar echt afscheid van onze D30 moet nog wel plaatsvinden. Die boot is ons namelijk erg goed bevallen en daar hou ik zeker goede herinneringen aan over! Ik kan dat schip aan iedereen aanbevelen.
Ik blijf zeker tot maart actief op het forum, maar ook daarna zal ik met enige regelmaat de Dufour ontwikkelingen blijven volgen.
Groeten,
Ewald
P.S. Onze overcomplete D30 is overigens te koop tot eind feb, waarna deze zal worden ingeruild. Daar komt nog een apart topic over

Gefeliciteerd met jullie SO 36i. i staat toch voor een sneller uitvoering?
Ciao,

Hallo Hans,
Dank. de i staat voor Vacuum-injectie methode. Dit maakt een sterker, lichter deklaminaat. Zegt dus niet zoveel over snelheid.
Maar snel is de boot wel. Dat blijkt uit de Yacht en Zeilen test. Verder heb ik er zelf op proef gevaren en dat ging goed vooruit. Misschien niet zo snel als de 34pp… (Alhoewel op de ruime koersen met die enorm brede achterkant en lange waterlijn)
We hebben niet gekozen voor de ‘echte’  performance uitvoering, maar wel de, in mijn ogen, belangrijkste performance zaken erop laten zetten: Achterstagspanner, verstelbare leioog uit kuip, Rod kick en vaanstandschroef.
Verder ook nog het German Sheeting System --> grootschoot bediening bij stuurwiel. Erg handig en met name veilig.
Groet,
EwaldEwald39793,8681365741

Hoi Ewald,
Mooi jacht, inderdaad. Die performance zaken, vind ik, een heel goede keuze. Die maken het varen niet alleen aantrekkelijker, vind ik, maar ook veiliger. Zeker het German sheeting systeem. Die grootschoot bediening onder de buiskap, daar was ik bij onze oude 36 Cl. op afgeknapt, dat viel me echt tegen. Nu op onze 34PP is het prima. Ik had op de 36Cl ook diverse performance items geplaatst, je gebruikt ze heel veel.
Ik ben benieuwd naar foto’s en misschien zien we jullie op het water verschijnen. wedstrijdje?
Ciao,