Dufour T 7 officieel gekeurd

't Is en blijft toch spannend. Want je kunt wel denken dat je er verstand van hebt, op - min of meer - goed geluk naar Engeland afreizen om een Dufour T7 te kopen, maar dan moet er tóch nog een echte scheeps-expert naar kijken natuurlijk. Niet dat er verder nog iets aan te doen was. De koop was al gesloten, het geld betaald. Maar sloten we een goede deal? Wij weten het ook (nog) niet.
De expert keert binnenkort onze T7 binnenstebuiten… In Waterkampioen 2 volgend jaar doen we uitgebreid verslag. Verschijnt op 26 januari.

Een nummer daarvoor al kun je álles lezen over de trailer die bij de boot zat. Mag je daarmee zomaar in Nederland de weg op? Nou, niet dus. Daar kwamen we al snel achter…
Waterkampioen 1 verschijnt 5 januari.

Jan Briek

Wat leuk om voor een Dufour T7 te kiezen in een wereld waar volgens het laatste mij bekende watersportonderzoek de gemiddelde grootte van een nieuwe boot inmiddels 37 voet is, ofwel de maat van een stacaravan of bescheiden vakantiewoning. Zal wel met zomerhuizen in box 3 te maken hebben… Ook leuk om te zien dat de vochtmeter in het filmpje aangaf dat de sandwich rond de mast droog was. Ze konden toen kennelijk al een stevig scheepje bouwen. En die trailer, ach boten horen in het water, hoewel… In een dag naar bijvoorbeeld de Limfjord rijden en dan lekker varen is natuurlijk een errug aantrekkelijke optie, om maar niet te spreken over het verschil in tijd voor de terugreis. Heel veel sterkte en succes met dit aardige initiatief.
De enige T7 zeiler die ik ken is Hans Fix, hij heeft een leuke site over de T7, en is actief op het forum nl.sport.varen. Op een reünie van dat forum heb ik hem ontmoet, hij post regelmatig met onderwerpen over navigatie op het oostelijke Wad, en is een ervaren T7-vaarder.
Wat dit forum betreft: het is hier erg rustig, ik denk dat de meesten in winterslaap zijn of aan het leunstoelzeilen. Wordt in het voorjaar vast beter.