Goedemorgen allen,
Allereerst wil ik een ieder een gelukkig en vooral een zeilbaar 2006 wensen.
Wie zijn wij:
Rob en Anita en nog 2 kinderen die meestal niet meer mee willen, het zeilvirus is bij hun niet ingeslagen. Onze dochter wil af en toe wel mee maar dan moet het op zijn minst zeer mooi bruinbakkend weer zijn.
Onze boot de Dufour Safari uit 1972 ligt op het eiland Wieringen in de Haukes zoals het plaatsje en de haven heet, We liggen aan het Amstelmeer en zijn binnen een uur op de Waddenzee, waar we graag varen maar ook het IJsselmeer en de Friese meren zijn ons al aardig bekend. Buitenom (de Noordzee) hebben we nog niet geprobeerd maar ligt wel in de planning van dit jaar.
We hebben de boot nu 4 jaar. Hij ligt nu 2 jaar op Wieringen daarvoor lagen we bij Zaadnoorddijk in Uitgeest aan het alkmaarder/uitgeestermeer. Eerder huurden we altijd een boot meestal in Friesland maar uiteindelijk bleek dat we beter zelf een boot konden kopen want we wilde vaker en vaker zeilen.
Waarom hebben we ons aangemeld bij dit forum, eerlijk is eerlijk we wilde graag zo’n wimpel, die we dus meteen besteld hebben.
We hebben even rondgekeken op dit forum tot nu toe ben ik nog geen andere Dufour Safari tegengekomen maar misschien zijn er toch nog leden die er ook in varen wij willen graag in contact komen met mensen die een dufour safari hebben.
Hieronder een foto van de boot dit is het eerste jaar dat de boot weer blauw is… toen we hem kochten had de vorige eigenaar de boot wit geverfd helaas niet al te goed gedaan en het blauw van daarvoor kwam er dus ook al onderuit. Rob, zijn vader en een vriend van ons hebben afgelopen winter 2004/2005 de boot helemaal kaal gemaakt en weer mooi geverfd hij zit er geweldig uit nu alleen nog de bovenkant weer mooi wit… en hij is weer als nieuw.
Ook binnen zijn een aantal veranderingen aangebracht, we proberen zo origineel mogelijk te blijven maar wel in de levenstandaards van heden. Zo hebben wij een koelkast gemaakt in een bestaand kastje die eerder ook al dienst deed als koelkast maar dan op de ouderwetse manier nl. met ijsblokken. Wij hebben nu zelfs ijsblokjes aan boord !!
goed mochten er nog vragen zijn dan horen we het graag.
gr.
Rob en Anita
Hallo Rob en Anita!
Welkom op het forum, ook dufourvaarders met een Safari zijn welkom hoor! Als er meerdere geinteresseerden zijn zal ik een speciaal plekje voor de Safari inrichten.
Groeten en tot op het water! (ik zal uitkijken naar jullie wimpel )
Richard
Natuurlijk willen wij een “eigen” plekje op dit forum… ik heb ondertussen nog een lid met een safari ontdekt… dus kom maar op
Nou, bij deze hoor! Aan julile de eer om als eerste een inleidend stukje te schrijven over de Safari! (zie als voorbeeld de Arpege)
Richard