dufour ramen

hallo geachte medeleden,
 
Sinds 2 weken zijn wij in het bezit van een Dufour 2800 waarbij wij de ramen willen vervangen.Heeft iemand een adres waar deze te bestellen zijn (liefst in de buurt van Kampen) ,een prijsidee en eventueel tips hoe dit aan te pakken??
 
Bij voorbaat dank,
Johan

Geef in dit Dufourforum eens de zoekopdracht “ramen” en “zoek in alle forums” en je komt een hoop informatie tegen. Hopelijk heb je daar voldoende aan.
Succes Wim

Hallo Johan,
 
Ik kan je alleen aan een adres helpen in Roelofarendsveen, dat ligt net achter Schiphol. Wij hebben al onze ramen (in totaal 6) vervangen door 8mm plexiglas ramen. Waren niet goedkoop zo’n  ? 550.Wij hebben eerst dubbelzijdig 3-M tape op de ramen geplakt en  vervolgens de boutjes er doorheen gestoken en vastgedraaid. Daarna een dun laagje Sikaflex aan de buitenrand voor komplete afdichting.
Dichter in de buurt - wij komen zelf uit Emmeloord - hebben wij geen beter adres kunnen vinden. Mocht je het resultaat willen zien, dan ben je van harte welkom. Momenteel ligt onze Dufour 2800 op de wal bij Gicom in Ketelhaven.
Hartelijke groeten,
Jan
 

Hoi Jan,
 
Dank voor je reactie; leuk een mede dufourlid in de buurt te hebben.
Ik heb gisterenavond een glashandel gemaild ( Boer te Zwolle)en deze gaf vandaag het bericht ook plexiglas ramen te kunnen leveren.
Hebben jullie rookglas of blauw toegepast en was het veel werk om de oude lijmresten te verwijderen nadat je de ramen had losgehaald?
Met welk middel gedaan?
Vriendelijke groet,
Johan Venekamp
Kampen
 
 

 
Hoi Johan,
 
Wij hebben smoked grijs getinte ramen, deze kleur kwam het beste uit met de grijsblauwe band waar ze opzitten. Het is inderdaad wel veel werk om de oude kitresten te verwijderen. Ik heb het gedaan met stickerverwijderaar. Je kunt het ook met wasbenzine doen. Er zal waarschijnlijk ook op de binnenkant nog kit zitten op de smalle randjes, dit zul je dan ook weg moeten halen.Mocht je ook afdekraampjes aan de binnenkant hebben, dan kun je die ook gelijk goed schoonmaken. Bij ons zaten er plastic ringetjes aan de binnenkant om te voorkomen dat het moertje in het polyester werd getrokken, deze trok ik stuk, dus nu vervangen door RVS ringetjes, hierdoor kun je de moertjes ook wat strakker aantrekken. Het beste werk je eerst twee zijkanten vast te zetten en dan vervolgens van een van de zijkanten naar de andere kant werken om de moertjes vast te zetten. Let op"… niet te strak zetten want dan kan de ruit weer breken.
In elk geval veel succes met het plaatsen van de nieuwe ramen.
Hartelijke groeten
Jan

Hoi,
Ik wil de bandkleur op de roef schilderen omdat men deze doorgeschuurd heeft,  heeft iemand een kleurnummer en een suggestie voor het type verf om deze band te verven??
 
Bij voorbaat dank voor de reactie,
 
Johan.

Hallo Johan,
Onze 2800 hebben we sinds november 2005. We verbaasden ons toen al over het feit dat we niet helder meer naar buiten konden kijken. Zlefs niet in onbeschronken toestand. Bij Van der Werf raden ze mij een bedrijf in Breda aan (naam is me ontschoten). Zij vertelde mij dat ik het eerst eens met koper poets moets proberen. Aangezien ik voor de het poetsen van de romp net een polijst machine bij de Formido voor weinig had aangekocht, heb ik deze ook maar voor de ramen gebruikt. En inderdaad, wat een beetje koperpoets van het Kruidvat al niet doet. We kunnen weer helder door de ramen kijken. Natuurlijk zie je heel fijntjes wat krasjes maar ik weet zeker dat als je de ramen vervangt ook op de nieuwe na jaar heel wat krasjes zijn terug te vinden. Dus probeer dit eerst eens.