Dufour 39 (Frers)

Hallo,
Wij hebben de Breezer, onze dufour 3800 ingeruild voor een Dufour 39.
Over de dufour 39 is relatief weinig bekend, we hebben bouwnummer 7 gekocht van de 7 schepen die destijds in 1983 zijn gebouwd.
Later zijn er in 88 en 89 nog meer gebouwd op basis van dezelfde romp, maar met een andere layout.
Gezien de onbekendheid komt de 39 In het overzicht op dufourvaarders dan ook niet voor.
Als iemand van jullie informatie heeft over de dufour 39, dan is die van harte welkom.
Met vriendelijke groet,Breezer39729,4453935185

Hoi Bas,
Gefeliciteerd. Mooie zeilboot die 39. KLassieke lijn, maar toch modern. Kan je niet wat foto’s van buiten en binnen plaatsen. Ik ben wel benieuwd hoe die er uit zien. Ik weet dat Leo Ouweneel toen ook gecharmeerd was van de 39.
Ciao,
 

Hallo Hans,
Foto’s gaan nog zeker volgen, ik moet ze alleen eerst nog even maken.
Ik zal binnenkort op onze eigen site al wat foto’s en een overzicht van de layout zetten.
Met vriendelijke groet,Breezer39729,445787037

site adres?

Hoi Hans,
Ons site adres is www.zeilenmetdebreezer.nl
Overigens staan er nog geen foto’s op van de 39, alleen nog maar van de 3800.
Mvrgr
Bas
 
 
 Breezer39729,4433449074

Hoi Hans,
Enkele foto’s en de originele folder van de boot staan inmiddels op onze site www.zeilenmetdebreezer.nl
Onder de knop foto’s en dan “de nieuwe Breezer 2008”
Op de foto’s met de nieuwe en oude Breezer naast elkaar zie je goed hoe de Dufour 39 er uit moet gaan zien na de winter!
Met vriendelijke groet,

Prima aankoop Bas.
Ik was vorig jaar in Breskens waar er een dufour 39 (German Fress) te koop lag. De vraagprijs moest was te hoog voor mij, ongeveer 100.000 euro. Zag er prachtig uit met een nieuw teakdek. Veel informatie gezocht op internet zie yachtsnet.co.uk/archives/duf … our-39.htm
Helaas is dus het verhaal doormij niet afgemaakt, maar vindt wel dat dit voormij wel de mooiste dufour is die gemaakt is. Ik dacht te zien dat dit dek weer terug komt in de nieuwe modellen.
Erg veel vaarplezier ermee.
Zoals je misschien weet vaar ik nu ook met een klasieker een Trintella III, ook plezierig, prima zeewaardig en met nieuwe zeilen prachtige zeereis gemaakt dit jaar naar de wadden (net als Piet) Maar ja, soms mag je zelf niet je keus bepalen An mijn vrouw vondt ook de 39 te groot, te snel enz, je weet het wel.
Zal naar jullie uitkijken op het water.

Hoi Bas,
Flink jacht zeg!
Maar op jullie site las ik wat jullie allemaal met de Breezer (1) hebben gedaan. Flink geinvesteerd, zeg. Vind je dat niet zonde? Heb je dat er wel uitgehaald?
Ciao,

Hoi Leo,
Bedankt voor de complimenten, wij zij er ook erg blij mee.
Wij vonden 39 voet ook wel erg groot, maar na ons eerste tochtje vandaag viel het reuze mee, je bent er zo aan gewend!
De boot zeilt overigens super!
De 39 hebben wij ook altijd al de mooiste Dufour gevonden en nu kregen we de kans en die konden we niet laten schieten.
De 39 die wij hebben, daar zijn er maar 7 van gebouwd, later in 1988 is er een vernieuwd model gekomen, de romp en dek layout zijn hetzelfde gebleven, maar de kleuren zijn veranderd en ook het interieur is anders.
De link die jij gestuurd had, heb ik al eerder gelezen, het interieur van die boot vindt ik alleen erg steriel.
Ik ben blij dat wij gewoon een klassiek interieur hebben met Teak.
Hoe bevalt jullie Trintella, dit is wel even wat anders als een Dufour, uit de Classi serie maar zeker een heel mooi klasiek jacht!
Een klassiek jacht betekend alleen ook iedere winter een hoop werk denk ik?
 
Hans, Om even nog op jou vraag terug te komen, nee wij vinden het niet zonde van de 3800.
We hebben 6 jaar heel veel plezier gehad van de boot en we kregen echt een super inruilprijs terug bij Noordschans zodat we absoluut geen verlies hebben.
Met de 3800 hebben we een hoop ervaring op kunnen doen hoe je een oudere boot weer kunt opknappen en dit gaat ons met de 39 ook zeker weer lukken.
Het grote voordeel van een oudere boot die aandacht nodig heeft,    is gewoon de prijs en als je de boot netjes opknapt, dan haal je bijna altijd je geld er wel weer uit.
Overigens zijn wij van plan om een hele lange tijd met de 39 te gaan varen.
Ruimtegebrek zullen we zeker niet meer hebben en ook de wens om sneller te gaan zal ook zeker vervult gaan worden.
 
Met vriendelijke groet,

Hoi Bas en Nanda,
Dat hebben jullie dan goed gedaan! Momenteel is het echt een kopersmarkt, dus goed jullie slag geslagen zo te lezen.
Ciao,