Dufour 385GL vervangen vuilwaterslangen

Sinds kort zijn wij de trotse eigenaar van een Dufour 385 GL uit 2008. Aangezien de vuilwaterslangen best wel ruiken en dit ten koste gaat van het plezier, wil ik deze gaan vervangen. Echter kun je hier niet zomaar bij en zitten de slangen weggewerkt achter het polyester van de natte cel. Ik heb al gekeken of ik via het kledingkastje in de hut achter de nattecel toegang kan krijgen, maar deze lijkt niet zomaar demontabel. Heeft iemand ervaring met deze klus?

Alvast bedankt!
Groet Derk

Ik zou ze niet vervangen maar spoelen met een product waar bicarbonaat inzit of één of ander ontsmettend product, ook de vuilwatertank grondig ontsmetten met bleekwater

Bedankt voor de reactie. Inmiddels heb ik ze afgelopen weekend vervangen, omdat de geur door de buitenwanden van de slangen kwam. Het verschil is meteen merkbaar. Bijzonder genoeg was het verwijderen van de slangen meer werk dan het terugplaatsen van de nieuwe. Dit omdat de slangen met veel tie rips op onmogelijke plekken vastgezet waren. Voor het doorvoeren van de nieuwe slangen is genoeg ruimte. Ik heb nu voor de geurloze slangen van Vetus gekozen.

1 like