Dufour 35 (momenteel te koop)

Wij (Eelco & Jos?) zeilen inmiddels alweer zo’n 6 jaar met ons schip “Stoffel” (uit 1976) op de zeeuwse wateren en komen dikwijls andere trotse eigenaren van een '35 tegen waar dan al snel een biertje of kop koffie mee gedronken wordt.
Inmiddels ligt, na veel wikken en wegen, de “Stoffel” te koop.
Altijd lastig wanneer je er zo aan gehecht bent !
 

Eelco,
Waarom dan die verkoop?
Ciao,

Hans,
Bedankt voor je bericht (het eerste sinds ik me als nieuw lid heb aangemeld !).
Mijn vader heeft het schip indertijd gekocht en we hebben haar  samen gemaakt tot wat ze nu is. Geloof me, dit heeft heel wat bloed, zweet, tranen, vloeken en heftige discussies gekost !
Het plan was dat mijn vader er na zijn pensioen samen met mijn moeder mooie, lange tochten mee zouden gaan maken, maar dit liep anders…Zijn gezondheid liet hem in de steek en hij is met varen moeten stoppen.
Jos? en ik hebben er tot nu toe altijd met veel plezier op gevaren, maar hij heeft mij nu gevraagd (en dit was na het velen wikken en wegen) haar te verkopen.
Je zult begrijpen dat dit een soort deur is die je definitief dicht doet, terwijl je stiekem hoopte dat hij op een kier kon blijven staan. Dat gaat niet ongemerkt voorbij, temeer omdat dit altijd zijn passie is geweest.
Nu hopen we maar dat er voor de Stoffel een net zo’n gepassioneerde nieuwe eigenaar zal komen. 
Eelco

Hoi Eelco,
Ik begrijp dat het een oud type 35 is? Wat heel jammer voor jullie en je vader. Kunnen jullie zelf de boot niet kopen? Of willen jullie dat niet? Dan kan je vader af en toe ook nog eens mee. E?n of andere regeling treffen?
Waar ligt de Stoffel?
Op deze site heb je ook de mogelijkheid om de zeilboot te verkopen. Doe er een paar fotootjes bij en misschien is er een Dufourvaarder zo enthuosiast of een bezoeker van de site, dat…
Succes,

Hans - goede tip; ik heb een bericht in de “te koop aangeboden” sectie geplaatst.

Succes