Dufour 32 Classic

Mijn naam is Chris, wij zijn op zoek naar een goede gebruikte Dufour 32 classic.
Kan iemand mij vertellen waar je specifiek op moet letten bij de aankoop.
Heeft iemand misschien ervaring met een rolgrootzeil?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Chris.

Ahoi Chris,

Met info omtrent de 32 Classic kan ik je niet helpen, maar wij genieten sinds dit voorjaar van onze 36 Classic met rolgrootzeil. Niet speciaal daarom gekozen, maar was op het moment van de aankoop mooi meegenomen. Als toerzeilers zijn wij er sindsdien fervent voorstander van geworden. Vooral met een lichte bemanning of solo is het een ideaal middel om de boot altijd onder controle te houden. Reven en ontreven gebeurt snel en makkelijk. Tot nu toe (20-tal zeildagen) hebben we één keer een kleine storing gehad (gelijk de tweede keer onder zeil :confused: ), toen bleek dat het laatste stukje zeil niet wilde uitrollen omdat het boven in de mast niet mooi opgerold was. Bleek dat we bij het oprollen (de vorige keer) de kraanlijn te hard opgespannen hadden, waardoor niet achterlijk niet mooi strak stond bij het oprollen. De gewoonte om de kraanlijn stevig door te zetten bij weghalen een klassiek grootzeil hebben we nu dus afgeleerd en sindsdien geen problemen meer gehad, enkel plezier!

Natuurlijk moet je er wel een minder optimaal zeil bijnemen. Als je dus echt performant wil gaan zeilen is het minder… Dan ben je met een klassiek grootzeil beter. Het tekort aan bemanning is dan meestal ook een minder probleem.

Succes met je zoektocht.
Marc