Dufour 31: Arabella

Hallo Dufour vaarders,

Eind 2005 deze 31 gekocht…en nog een heerlijke maand kunnen zeilen.
Net voor Paasdag ging de Arabella weer te water na een osmose behandeling en diverse klussen.
Na 8 jaar geen boot te hebben gehad, hiervoor hadden we een 6 meter Felucca Cornati, en een aantal keren huren, kreeg ik toch weer de kriebels om zelf een boot te bezitten.
In een Dufour 31 kan ik onder het kajuitluik staan, ik ben 1.96m en dat kwam ik in geen enkele andere 30 of 31 voeter tegen.
Bovendien spreekt mij een klassieker ontwerp erg aan en is het een degelijke bouw.

De ligplaats is Muiderzand en ik vaar met mijn vrouw en 2 kinderen ( 10 en 14 ) of met vrienden als het ruiger is(kan).

Ik hoop de ervaring langszaam op te bouwen tot uiteindelijk een vakantie naar Denemarken, dat moet kunnen met een 31.

Tot op het water of op dit forum…
groet Hans Jagtenberg






2006-04-20_225810_Dufour_te_waterlowres.jpg

Hoi Hans,
Welkom bij de Dufourvaarders. Je schip ziet er, zo op de foto, weer pikobello uit. Heb je al een vlaggetje besteld. Bij jou in de haven en andere havens in de buurt, liggen vrij veel Dufourvaarders. Er is afgesproken dat we foto’s van elkaar zouden maken als we elkaar tegen komen, dus… Dufourvaarders vlaggetje omhoog en op zoek naar andere Dufourvaarders.
Ciao,