Dufour 30 gezocht

Beste Dufourvaarders,
Zijn er misschien Dufour 30 classic eigenaren die met het idee spelen om een nieuw schip te kopen of afstand willen doen van hun (jong gebruikte) Dufour 30 classic?
Ik heb namelijk twee zaken die elkaar mooi zouden kunnen aanvullen :

  • ik heb een 325 demo liggen die met ? 16.000 =,- korting de deur uit gaat.
  • ik heb een Dufour 30 classic nodig voor een klant van mij. Het schip moet uit 2000 tot 2003 zijn. Niet ouder! Tevens MOET het schip de diepe variant kiel hebben. 1,50 meter.
    Wie kan mij helpen? Ik heb direct een koper voor je Dufour 30 classic!
    Bel me maar op : 06-52463414
    Met vriendelijke groet,
    Robin van Egmond

Beste Robin, beste Dufourtvaarders,
Ik zou het meer dan prettig vinden als het Dufour Forum de intentie behoudt die het verdient. Namelijk, het oderling uitwisselen van informatie tussen eiegenaren van Dufourschepen. Zodra de commercie zich gaat bemoeien met “onze zaken” wordt het op zo’n forum een komen en gaan. Stel je voor “botenmarkt”, Dufour Noordschans, Dufour Muidenberg, Dufour Messink Yachting … allemaal berichten van commerci?le aard.
Ik meen terecht op te merken dat daarvoor genoeg sites beschikbaar zijn. Eigen sites, de botenmarkt en noem ze maar op.

Meneer van Egmond. Recentelijk zag ik van jullie een hele goede reactie over een groot luik i.p.v. twee kleinere luiken. Kijk … daar zitten we nou wel op te wachten.

De berichten zoals deze over koop … verkoop.
Doe me een lol … bewaar die voor een andere site en verknal het forum niet met commercieel getinte berichten!
   mariposa39344,0104282407

Piet,
Ik ben het niet helemaal met je eens. Zo’n oproep als hierboven is geen probleem en speciale verkoop acties, vind ik op zich ook geen probleem.
Het moet inderdaad geen overhand krijgen en niet de vorm van allerlei advertenties worden. Maar af en toe iets van een dealer kan geen kwaad.
Ciao,

Hoewel ik sympathie kan opbrengen voor de intenties van Robin, ben ik het eens met de visie van Piet:
Het forum dient niet te worden gebruikt voor commerci?le doeleinden, maar is primair bedoeld voor de uitwisseling van ervaringen/tips en adviezen voor en door Dufourvaarders. Dat een belanghebbende (zoals een dealer) zich ook manifesteert op het forum kan zeker nuttig zijn, maar s.v.p. niet als advertentiemedium gebruiken!
M.vr.gr.
Frank
D34P #113
 
 

Ik ben het met Piet en Frank eens. Ik waardeer de input zeker op gebied van technisch advies maar zou commerciele activiteiten achterwege laten.
Daarbij, volgens mij doet Hans er voldoende aan om potentiele klanten richting Enkhuizen te sturen 

Beste Dufourverkopers,
Zijn er misschien Dufourverkopers die voor weinig hun mooie lichtblauwe Dufour 40 Performance willen verkopen. Dan weet ik namelijk wel een Dufoureigenaar die z’n donkerblauwe 40 Performance voor heel veel wil aanbieden… !! grapje. Even een reactie… compliment voor Messink, lekker actief op internet. Ook ik heb wel een gevoel bij de activiteiten op dit forum. Maarrr… ik zou er voor pleiten dat we hier een mapje maken voor actieve Dufourverkopers. Mooi overzichtelijk, niet stiekem, kan iedereen kijken als ie wil.
Mee eens?
Guy van Hoek
 

Heren,
Het voorstel van Guy vind ik uitblinken door eenvoud en constructieve gedachtengang! In mijn beleving en ervaring is het heel nuttig en interessant als dealers ook hun aanbiedingen en/of vraag kwijt kunnen. Dat dit niet tussen onze onderlinge handel hoort vind ik ook een goed uitgangspunt. Verder moeten we ons realiseren dat een dealer ook eerder bereid zal zijn om een inhoudelijk topic te plaatsen als hij ook iets commercieels kan/mag doen. Hij moet leven van de handel en zijn handel doet ons leven
Conclusie: Ik ben voor zoveel mogelijk aanbiedingen (koop graag veel voor weinig) maar wel met een eigen plek in het forum!
Groet, Menno

[size=12][/size]
[size=12]Heren dufourvaarders,[/size]
[size=12]Ik volg ge?nteresseerd jullie discussie. Ik ben wel degelijk op de hoogte van het feit dat jullie de commerci?le kant niet willen toelaten op deze site omdat het doel dan verloren zou gaan. Uiteraard begrijp ik dit.

Mijn insteek van de hele aanvraag was natuurlijk om mijn voorraad schip te verkopen maar ook om een nieuwe dufourvaarder te doen laten ontstaan door een D30 classic te verkopen! Het was niet puur een commerci?le advertentie omdat ik een gericht verzoek heb i.p.v. een verkoop truc te ontplooien. Tevens gebruik ik het forum meer om mogelijkheden onder aandacht te brengen waar mensen misschien helemaal nog niet bij stil hebben gestaan dan voor verkoop doeleinden. [/size]
[size=12]Anyway, ik laat jullie het allemaal ‘beoordelen’ en dan zien wel het wel. Ik vind dat een sub-kopje met mooie aanbiedingen, accessoires, e.d. wel een toevoeging kan zijn aan het forum.[/size]
[size=12]Met vriendelijke groeten,[/size]
[size=12]Robin van Egmond[/size]

Goed idee Robin! Aanbiedingen en accessoires!
Gr Nick

Eenvoud is het kenmerk van het ware!
Prima oplossing, wat mij betreft!
Een apart deel voor de commerci?le boodschappen houdt het forum zuiver en geeft daarnaast invulling aan de wens van een actieve dealer, die al meerdere keren heeft doen blijken ook met inhoudelijk goede bijdragen te komen.
Frank.

Richard,
Vriendelijk dank voor het verplaatsen van dit item onder de kop “te koop gevraagd”.