dufour 2800

 
Zowel de ramen van de kajuit als van de vluchtluiken vertonen veel craquele. Komende winter wil ik ze gaan vervangen. Heeft iemand nog handige tips en adressen waar ik ramen (zonwerend, “rookglas”) kan bestellen. Heeft iemand ervaring met een dergelijke vervanging.
Mvg - Bert

Bert,
Ik ken een bedrijfje in Breda dat ook aan particulieren levert in alle maten, vormen, dikten en kleuren. Niet te gek duur. Het handigst is van karton malletjes maken. De gaatjes voor de schroeven zou ik zelf doen, ivm de gaatjes in de opbouw die er al zitten.
Zit jij in het zuiden van nederland?
Volgens mij kan je bijna bij alle reguliere glashandels terecht. Voordeel is dat je niet de “watersportfactor” in de prijs terugziet.martinique38587,770625

Ik heb eens ergens de tip gelezen om de ramen, voor plaatsing, aan de binnenkant (waar ze tegen de romp komen) te schilderen in de kleur van de blauwe band. Op die manier zie je nooit lijm of kit door het “glas” heen op de romp.
Ik vond dat wel een onthouder!

bert ik ben me op het moment ook aan het orienteren op nieuwe ramen.
noordschans kan je heldere ramen leveren voor 136 euro per1m2 en smoke voor 293 per 1m2 daar komt dan nog uur loon bij voor het zagen .
ik ben ook aan het navragen wat het via een glashandel kost .
dan is er ook nog het probleem wat voor kit moet er tussen?
wat is echt waterdicht.
 
ron