Dufour 2800

Na vele jaren te hebben genoten van onze boot uit 1977 en een lang traject van verbeteringen sinds 2001 ga ik op zoek naar een groter schip voor ons gezin. Deze veilige en vlotte zeiler, met verrassend veel binnenruimte en een heerlijke zitting in de kuip, laat zich goed alleen of met bemanning varen. Voor meer informatie bel 06-20493336.

live.botenbank.nl/nl/zeiljachten … 5jZUNvZGU9

Mooie boot.
Wij zijn zelf ook bezig geweest met een D2800 maar konden er geen vinden die voor een goede prijs ook goede kwaliteit boo(t)(d).
Deze ziet er super uit maar helaas zijn wij nu tegen een D29 aangelopen.
Wat mij wel interesseerd is waar je de aluminium raampjes hebt laten maken en wat dit ongeveer gekost heeft.
Succes met de verkoop.
Schipper van de Twins

De ramen komen via een tussenpersoon van Hora Scheepsramen. De zes ramen kostten zo’n € 650. Mits de mal perfect is zijn ze daarna zeer eenvoudig te monteren, omdat de binnenlijst het raam klem trekt tegen de wand. Daarna kan je je levenlang genieten van mooie lekvrije ramen.

Inmiddels is de link veranderd, in: live.botenbank.nl/nl/zeiljachten … 5jZUNvZGU9

Hoi Jan, wat een prachtige D2800 zeg, die nieuwe ramen met die blauwe ondergrond geven de boot een veel frisser uiterlijk :nerd: :nerd: . Helaas hebben wij net een andere gekocht, anders was ik hem zeker komen bekijken.

Ook nog een vraag over die ramen: heb je zelf de mallen gemaakt, of heeft Hora die zelf liggen?

Beste Steven,

Ja, daar geniet ik ook nog steeds van. Mocht je ooit meer willen weten over het spuitwerk laat dan maar even weten. De mallen zijn voor rekening en risico van Hora gemaakt, het zou kunnen dat ze daar nog zijn, maar ik raad je aan daar zeer goede afspraken over te maken: als je zelf de mallen maakt, en het klopt later niet kan je opnieuw dokken. Een andere tip is trouwens om zelf het plexiglas van de vluchtluiken te vervangen, eventueel voorzien van ventilatieroosters, dat knapt enorm op en komt de ventilatie ten goede: twee vliegen in één klap.

Succes en veel zeilplezier.

Ok, dank voor de tip, zal Hora eens bellen of ze die mallen nog hebben.
Ben zeker benieuwd naar het spuitwerk: heb je dat zelf gedaan of ergens laten doen?
En je hebt ook een slimme constructie gemaakt met de kombuis zeg, heel mooi!

gr,

Steven Verver

Beste Steven,

Het spuitwerk is in Enkhuizen gedaan, aan het einde van het zeilseizoen (september), dat leverde nog korting op ook, bij Schooneman Jachtschilders. Je gunt je boot een tweede leven! Als je zelf al het demontage en montagewerk doet, scheelt dat trouwens ook geld, dat mocht ik in zijn loods doen.

Ok - heb je daar de gehele boot laten spuiten dan? Of alleen de donkere rand rondom de ramen?

Het gehele vrijboord incl. waterlijn en bies, het gehele dek incl. opbouw en band, en uiteraard ook de gehele kuip, afgerond met de naam en de ligplaats. Als je het laat doen, dan ook alles in een keer.

Met plezier heb ik mijn Dufour 2800 kunnen verkopen aan inmiddels medelid van dit forum Henk Drenth. Henk, gefeliciteerd ermee en veel zeilplezier. Tegelijkertijd het einde van mijn deelname aan dit geweldige platform.

Hallo Jan (en mede forumleden),

Ik ben inderdaad de trotse nieuwe eigenaar van de Anne Elise geworden! Met ons gezin hopen we er veel plezier aan te beleven in de Zeeuwse wateren. We varen de boot momenteel naar haar nieuwe thuishaven Cape Helius (Hellevoetsluis). Ik zal me ook nog even netjes voorstellen aan dit forum…

Jan, jij ook veel plezier met je nieuwe aanwinst en wie weet komen we elkaar nog tegen op het water. Of kijk op onze Blog waar we foto’s en verhalen zullen posten van onze trips.

logboek-anne-elise.blogspot.com/

Groet,
Henk

Jaloeeoeoeoeoeoerrrsss!! :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Hallo , wat was de prijs ongeveer ?

Voor zover ik weet heeft forumlid Henk de Anne Elise momenteel te koop staan (of de boot moet inmiddels verkocht zijn); zie dufour2800.com/ voor meer info!

Beste wensen allemaal!

De boot is inderdaad te koop. Ik heb inmiddels een 35-voeter aangeschaft en de Anne Elise mag voor een zeer redelijke prijs naar een nieuwe eigenaar. Er is bijzonder veel in geinvesteerd, waaronder gloednieuwe zeilen en rolreefsysteem, buiskap, AIS, etc. Klaar om mooie tochten mee te maken.

Groeten,
Henk

De boot is verkocht!

Hiermee komt een einde aan mijn Dufour tijdperk, waar ik met veel plezier op terugkijk. Een fijne boot die hopelijk nog lang rondvaart! Vanaf nu ben ik waarschijnlijk vooral op het Friendship forum te vinden :wink: