Dufour 28 mezzo

Hallo medeverenigingsleden
Ik ben in bezit van een dufour 28 mezzo. Dit is een wat afwijkend schip ten opzichte van de 2800. Hij is wat breder en wat langer. Het schip heeft geen hut in het voorschip maar twee achter hutten aan sb en bb van de motorruimte.
Het heeft een lengte van 8.50 lang en 3.16 breed.
Het is ook gebouwd met een soort achterspoiler en dan is het schip 8.95 lang
Verder heeft het schip een vrij grote living en de aan de voorkant is een bergruimte voor de zeilgardarobe, natte kleding en het toilet.
Het schip is in 1984 gebouwd ten tijde dat de werf in frankrijk nog onder een soort arbeiderszelfbestuur heeft gefunctioneerd met behulp van de vakbonden.
Het is werkelijk een goed gebouwd schip en het vertoond weinig sporen van slijtage.
Wie kan mij aan informatie helpen over dit specifieke schip?
Met vriendelijke groet
Jack

Hallo Jack,
Het is inderdaad een zeldzame maar leuke boot. wijzelf hebben een 3800, die gebouwd is indezelfde periode en ook niet zo veel voorkomt.
Ik heb een originele folder, waar de 28, 39 en 3800, 4800 in staan. Hier staan de afmetingen en layouts in, ik kan deze wel een keer scannen en naar je mailen als je interesse hebt.
Met vriendelijke groet,
Bas
 
 

Hallo Bas,
Wat bijzonder dat dufour nog meer unieke exemplaren heeft gebouwd. Ik zou het zeer waarderen als je de moeite zou willen nemen om dit voor mij te doen.
Mijn E-mail adres is info@emden.nl