Dufour 27 forum

Dufour 27 eigenaren
Kijk eens wat leuk een 27 categorie.
Eens kijken hoeveel er te vinden zijn.Ik ben erg blij met onze 27 .
binnenkort  zal ik er fotos bij zetten.
Tot horens Salvator

Salfje (?),
Welkom op de site en welkom bij de Dufourvaarders. Wat is jullie haven en vaargebied?
Ciao,

                            hans en sandra
bedankt .Wij liggen in de spuihaven van Schiedam.
En ons vaargebied zuidholland en zeeland.Jullie namen ben ik hier al
vaker tegen gekomen erg leuk.
Ons vaantje wappert onder de zaling en er liggen nog een paar Dufours wie weet volgen er meer .
groeten salvator of salfje

hier een foto van onze boot, de SIR, een dufour 27.
ik heb hem van de winter met mijn dochter opgehaald in Monnikkendam.
groeten Salvator

Lief bootje,
Salvator of moet ik salfje zeggen?

Goedenavond heren.
zal me even voorstellen: mijn naam is jon,ben werkzaam als hellingbaas op een scheepswerf in zuidholland.
Mijn familie is in het bezit van een dufour 27 uit 1976.De oude eigenaar(opa kocht hem in 1976 als nieuw schip) en heeft er mee gevaren tot 3 jaar terug,thants is de dufour in het bezit van zijn kleinzoon.Vele tochten hebben we samen gemaakt.Nu is de kleinzoon afgestudeerd op de tu delft,en werkt nu in het buitenland,de boot zou dus nu onbeheerd,verwaarloost blijven liggen totdat de klein zoon mss een keer in nederland komt,om er weer eens mee te zeilen.
Daar hebben we het volgende op gevonden,ik,zijn oom,knapt hem op,onderhoudt hem,en vaar er mee,terwijl kleinzoon betaald,wat kan het leven toch mooi zijn!
Heb vele foto’s in gallery staan,van onze en mijn tochten,en ook wekelijks het onderhoud wat ik er aan doe!
Ben de snuffel nu aan het schilderen,met dubbelcoat ral nr 9010.
De verf koop ik uiteraard bij mijn baas,wie appelen eet, …
De div luiken,zeilbakkist,bb luik,achterdekluik,en ankerluik,en schuifluik,en het mast dek zijn inmidels gerepareerd en geschilderd.
De luiken van de kisten waren gebroken door dat de oude schipper er 30 jaar op gestampt heeft,inmiddels zijn die gerepareerd,zie foto’s in de gallery.
Vorige week heeft on overlaat de preekstoel  kapot gevaren,dader onbekend!! fijne haven medenblik!!zal een tijdje duren voor ik er weer heen ga!
De boot ligt in andijk,en het vaar gebied is noordelijk ijsselmeer.
modeltoertocht.nl/gallery2/v … +de+snuffe l/
Met vr gr jon verlinden.

Goedenavond,

wie zou mij kunnen helpen aan de technische specificaties van de Dufour 27 ?

Momenteel is de vraag, hoe hoog is de mast eigenlijk ?

groeten, WS


W.S.
Rob de Groot van Zeeland Yachting in Kortgene heeft heel lang Dufours verkocht. Misschien heeft hij nog de specificaties.
Succes,

De lengte van de mast is 10,10 meter zonder de verlichting of andere attributen die er op gezet zijn.
Als doorvaarthoogte houd ik 12,20 aan.
Lengte over alles is (incl. preekstoel) 8,84 meter, de lengte van het schip 8,30 meter
De diepgang met een lange kiel 1,6 meter met korte kiel 1,4 meter.
De breedte van de Dufour 27 is 2,79 meter.
Ron van Maanen