Goede morgen,
Ik kwam kort gelden een Dufour 36 Center Cockpit tegen. Is er iemand die meer kennis heeft van zo’n schip. Voor zover bekend zijn er maar 3 op de Nederlandse markt gebracht.
Aad,
Voor technische info zou ik Noordschans of Muiden raadplegen. Er ligt er ook ??n te koop in Port Z?lande bij For Sail Yachtbrokers (www.forsailyachtbrokers.nl), hier kun je foto’s en een indelingsschets bekijken.
Gr Raymond
Aad,
In het najaar van 2000 had ik bijna zo’n schip nieuw gekocht. Erg mooi van binnen met een zeer ruime eigenaarshut in het achterschip. Alle informatie heb ik net weggedaan vanwege een verhuizing. Dit schip lag bij Jachtservicemuiden, en moest toen volgens offerte 275.000 gulden kosten. Het was de laatste, die in voorraad was in Nederland. Het was ook een demoschip voor de Natte Hiswa in dat jaar.
Ik koos toch voor een dufour 36 classic, niet alleen voor de kostprijs nieuw, maar ook omdat je zeer hoog boven het water in de cockpit zit, te kijk in iedere haven. Ook onder helling niet prettig. Het schip was te klein voor zo’n uitvoering, of je moet niet veel zeilen boven windkracht 4.