Dufour 24!!

Ahoy dufourvaarders!

Graag willen wij ons voorstellen als de nieuwe schippers van een mooie dufour 24.
Het schip heette voorheen Mariposa (spaans voor vlinder) en heeft in Heerjansdam gelegen, de
eigenaar van wie wij haar kochten had haar in Rotterdam gelegd, in het boerengat voor de kenners.

P1010500_2.jpg

De familie heeft altijd gezeild, tot de derde zoon geboren werd, toen zijn mijn ouders overgestapt op een motorboot. Sindsdien zijn mijn broer(21j) en ik(19j) door de types heen gegroeit, optimist, schakel/flying arrow, een 6 mtr kajuitbootje en nu de dufour 24! Ons eerste echte schip, waarmee we de wateren nu zelfstandig gaan verkennen.

Over of de naam behouden wordt zijn we het nog niet eens, maar het schip hebben we al aardig opgeknapt.
We leggen haar voorlopig in Dordrecht in ‘Plan Tij’ een nieuwbouwwijk, maar ons oog is gevallen op ‘De Batterij’ in Willemstad. Liggen daar nog meer dufourvaarders? Ik heb er al wel in Numansdorp en Strijensas gespot dus we komen elkaar nog tegen.

Vriendelijke groeten,

Mark Vos & Fam. Vos

Hoi Mark,

Van harte met jullieaanschaf van de mooie Dufour. Er zijn vele Dufourvaarders actief in de omgeving van het Hollands Diep. Je zal er zeker vaak iemand tegenkomen. Wij zijn ook regelmatig te vinden op het H’Diep. Meestal op doortocht naar het Haringvliet of Zeeland.

Ciao,

Hans