Dufour 1800 Tequila Sunrise vml. Pavane

Goedendag allen,

Ik (Eric) wil mij bij deze voorstellen als de nieuwe eigenaar van de nu nog Pavane hetende Dufour 1800 uit 1980 met bouwnummer 321.
Zij zal t.z.t. omgedoopt worden naar Tequila Sunrise, dit naar aanleiding van de kleurstelling van het prachtige spinnakerzeil afkomstig van een voormalig Waarschip 725.
De boot heb ik eind nov. 2022 overgenomen van de vorige, Belgische, eigenaar.
De boot is over het algemeen heel netjes, je ziet duidelijk dat de vorige eigenaren (4?) er in de afgelopen decennia netjes mee zijn omgegaan.
Zelf ben ik nu bezig om de boot te upgraden met behoud van de bestaande, uitstekend draaiende, Volvo Penta MD5A scheepsdiesel en voortstuwing, lopend want, navigatie/communicatie, electra controleren/aanpassen en de boot voor te bereiden op het geplande kustzeilen.
Afgelopen zomer ook heel veel vernis- en oliewerk binnen en buiten gedaan, dit ziet er weer prachtig uit.
Ook in AutoCAD een maattekening gemaakt om een nieuwe huik te kunnen laten naaien.
Alle zeilen heb ik al aangepakt, tell tales en streamers erin genaaid, goed gewassen het ziet er fris en goed uit, zeker gezien de leeftijd.
Alle lijnen zijn ook gewassen, dit was echt hard nodig, alles is verrassend schoon geworden.
Toch ook een complete dyneema uitrusting ingemeten en aangeschaft met de juiste functie/kleur coderingen.
Verder bezig om de lijnen layout te veranderen met organisers en geleide schijven op het kajuitdak om alles vanuit de kuip single handed te kunnen trimmen en bedienen.
Wie heeft ervaring met deze aanpassingen aan het lopend want?
Ik ben opzoek naar het oorspronkelijke France Spar beslag als uitbreiding van het bestaande.
Ook ben ik nog opzoek naar het oorspronkelijke tuigage- zeilenplan, wie o wie kan mij daar bij helpen?
Mogelijk herkennen de vorige eigenaren de bootnaam Pavane, met Ermelo als toenmalige ligplaats, ik ben benieuwd naar hun ervaringen met deze boot.
Kortom bij tijd en wijlen druk bezig om er gefaseerd iets moois van te maken.

Voor zover.

Groet! Eric

Hallo Eric,

Van harte welkom! Je hebt er zo te zien een aardig project van gemaakt. Veel plezier op het water - en op het land :wink:

Richard

1 like

Beste Eric, allereerst proficiat met je nieuwe Dufour 1800. Wat ben je al goed bezig! Leuk hoor. Wij hebben vorig jaar ook een Dufour 1800 gekocht. Ons eerste zeiljachtje en supertrots natuurlijk :slight_smile: Onze thuishavens zijn Willemstad (zomer) en Strijensas (winter) en hebben ook veel plannen en ook nog veel vragen. Wellicht kunnen wij iets voor elkaar betekenen wat betreft het uitwisselen van informatie (electra, diesel motor, wij hebben een BMW Marine diesel motor) etc.

Wij willen deze lente in ieder geval een buitenboord hulpmotor gaan monteren op de achterspiegel en de lijnen gaan verversen.

Jij bent in ieder geval wel al verder qua concrete plannen, wij zijn hier wegens gebrek aan tijd nog niet zo concreete mee bezig geweest.

In ieder geval veel vaargeluk gewenst!

1 like